De nieuwe ŠKODA KAROQ: het succesvolle model krijgt een update

KaroqStyle-Sportline_GP_3419-1920x1280.jpg

 

  • Geëvolueerde ŠKODA-designtaal zorgt voor een opvallender look
  • Slankere koplampen met voor het eerst full-ledmatrixtechnologie
  • Verbeterde aerodynamica en lagere CO2-uitstoot
  • Duurzame materialen en meer comfort binnenin
  • Efficiënte motoren van de EVO-generatie
  • State-of-the-art rijhulpsystemen en infotainment

 

Vier jaar na zijn lancering krijgt de ŠKODA KAROQ een update: de Tsjechische autofabrikant heeft zijn tweede SUV-modellenreeks opgefrist om zijn aanhoudende succes te verzekeren. Naast een nog meer verfijnde designtaal brengt de update duurzame materialen, nieuwe technologie en efficiëntere motoren van de huidige EVO-generatie naar de compacte SUV. Alleen voorbijgestoken door de OCTAVIA, was het kleinere broertje van de KODIAQ het op één na meest geleverde ŠKODA-model wereldwijd in 2020, evenals in de eerste zes maanden van 2021.

Thomas Schäfer, CEO van ŠKODA AUTO, verklaarde: "Met meer dan een half miljoen verkochte exemplaren is de KAROQ de sleutel tot het succes van ons merk. Om ervoor te zorgen dat dit ook zo blijft, hebben we hem verder ontwikkeld: nu met een frisser design en geoptimaliseerde aerodynamica, samen met state-of-the-art rijhulpsystemen en infotainmentfuncties. Ik ben ervan overtuigd dat dit totaalpakket ons in staat zal stellen het succesverhaal van de KAROQ voort te zetten."

Een fris design, verbeterde aerodynamica en duurzame materialen in het interieur

ŠKODA AUTO heeft zijn designtaal voor de herziene KAROQ verder ontwikkeld, waardoor de SUV er nog opvallender uitziet. Het bredere, nu zeshoekige ŠKODA radiatorrooster, de slankere koplampen en achterlichten, en de aerodynamisch geoptimaliseerde lichtmetalen velgen met zwarte kunststof stukken zorgen voor frisse visuele accenten. De nieuwe velgen, achterruitlamellen en een nieuwe achterspoiler verbeteren de aerodynamica van de auto en verlagen de CO2-uitstoot. Het interieur is voorzien van nieuwe bekleding die, als optie, kan worden gemaakt van duurzame materialen. Ook nieuwe technologie – zoals full-ledmatrixkoplampen en een uitgebreide reeks rijhulpsystemen – debuteert in het gamma. Vijf efficiënte motoren van de EVO-generatie van de Volkswagen-groep vervolledigen de update van de KAROQ. Twee diesels en drie benzinemotoren leveren vermogens die variëren van 81 kW (110 pk) tot 140 kW (190 pk). De 2.0 TSI van 140 kW is voorbehouden aan de KAROQ SPORTLINE en uitsluitend met vierwielaandrijving. De 2.0 TDI met een vermogen van 110 kW is verkrijgbaar met voor- of vierwielaandrijving.

De KAROQ, die in 2017 werd gelanceerd, was de tweede SUV van de Tsjechische autofabrikant. Met een royale ruimte, een hoog niveau van praktische bruikbaarheid en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, maakt hij de belofte van het merk waar. De KAROQ wordt geproduceerd in Tsjechië, Slowakije, Rusland en China, en is verkrijgbaar in 60 landen.

Koetswerk: opvallend frontprofiel en nieuw ontworpen verlichting

  • Breder, zeshoekig ŠKODA radiatorrooster en nieuwe achterspoiler in koetswerkkleur
  • Slankere koplampen nu ook verkrijgbaar met optionele full-ledmatrixtechnologie
  • Aerodynamisch geoptimaliseerde lichtmetalen velgen met een diameter van 17 tot 19 duim

Opvallender, langgerekter en aerodynamischer: de vernieuwde KAROQ wordt gekenmerkt door de verfijnde ŠKODA SUV-designtaal. Net als andere modellen van het Tsjechische merk heeft hij nu een breder, zeshoekige ŠKODA radiatorrooster, dat – samen met de nieuwe voorschort – de KAROQ een ruigere uitstraling geeft. De koplampen zijn slanker, net als de achterlichten, en hebben een vierlichts clusterontwerp, nu ook leverbaar met full-ledmatrixtechnologie. Een langere achterspoiler, een voorschort met luchtgordijnen, aerodynamisch geoptimaliseerde onderpanelen voor de brandstoftank en nieuwe lichtmetalen velgen met een diameter van 17, 18 of 19 duim helpen de luchtweerstand van de auto met meer dan 9% te verminderen tot een coëfficiënt (cd) van 0,30. Dit maakt de KAROQ tot een van de meest aerodynamische wagens in zijn segment.

Oliver Stefani, hoofd van ŠKODA Design, zei: "De herziene KAROQ komt nu veel zelfverzekerder over. Het bredere, zeshoekige ŠKODA radiatorrooster en de nieuwe bumper maken de voorkant nog mooier. Bovendien geven de slankere, nieuw geplaatste ledkoplampen met een vierlichts clusterontwerp de auto een dynamischere uitstraling. De nieuw ontworpen achterlichten benadrukken dit uiterlijk, terwijl de nieuwe achterspoiler de KAROQ langer doet lijken."

De gerestylede en gesculpteerde bumper is in koetswerkkleur, terwijl de brede onderste luchtinlaat is uitgevoerd in een ontwerp met kristallijne mazen. De L-vormige afwerking aan de zijkanten accentueert de luchtgordijnen, terwijl een stoere, zwartgelakte spoiler het voorste deel vervolledigt. De luchtgordijnen leiden de lucht via de zijkanten van de voorbumper en via de velgen, waardoor de luchtwervelingen worden verminderd en de luchtstroom wordt verbeterd. Om de luchtweerstand onder het koetswerk te verminderen, is de KAROQ met vierwielaandrijving nu uitgerust met aerodynamisch geoptimaliseerde onderpanelen voor de brandstoftank, die ook de achteras afdekken.

Nieuw geplaatste, slankere koplampen met full-ledmatrixtechnologie als optie

De aanzienlijk slankere koplampen lopen door tot aan het ŠKODA radiatorrooster. De vernieuwde dagrijlichten, die nu in tweeën zijn gedeeld, accentueren de dynamische look van de wagen nog meer. Voor de optionele hoogwaardige koplampen biedt ŠKODA voor het eerst full-ledmatrixtechnologie voor de KAROQ. Hier zijn twee ledmodules boven elkaar geplaatst. Ze leveren dimlicht en grootlicht, en vormen een duidelijk vierlichtscluster, vooral in de rijmodus in het donker. Zelfs het instapmodel KAROQ wordt standaard geleverd met ledmodules in de bovenste koplamp, met een aparte mistlamp in de onderste behuizing.

Nieuwe achterschort en vlijmscherpe ledachterlichten

De vernieuwde achterzijde van de ŠKODA KAROQ wordt nu gesierd door een verlengde, koetswerkkleurige spoiler, waardoor de wagen van opzij gezien langer lijkt. Samen met de zijvinnen, zoals in de vliegtuigbouw, vermindert de spoiler de luchtturbulentie aan de achterzijde, waardoor de aerodynamica van de auto verbetert en de CO2-uitstoot daalt. De gerestylede achterschort is onder de laaddrempel afgewerkt in koetswerkkleur en de robuuste zwarte kunststof achterdiffusor heeft een opvallende gesculpteerde vorm. De ŠKODA-ontwerpers hebben ook de achterlichten van de KAROQ opnieuw vormgegeven. Ze zijn nu scherper en worden standaard geleverd met full-ledtechnologie. Vanaf het uitrustingsniveau Ambition zijn ze voorzien van dynamische richtingaanwijzers en een geanimeerd welkomsteffect. ŠKODA-typische designdetails zijn onder meer de kristalstructuren en de kenmerkende C-vormige lichtbundel van het merk.

Nieuwe Aero lichtmetalen velgen en twee nieuwe kleuren

Er is keuze uit negen koetswerkkleuren voor de vernieuwde ŠKODA KAROQ, met de twee metallic lakkleuren Phoenix Orange en Graphite Grey die hun debuut maken in het gamma. De aerodynamica wordt verbeterd door drie nieuwe legeringen: twee daarvan – Scutus (17 duim) en Sagitarius (19 duim) – zijn voorzien van zwarte kunststof aerodynamische stukken die de luchtturbulentie verminderen. Het 18-duims Miran lichtmetaal is ook aerodynamisch geoptimaliseerd. De Style-uitvoering heeft standaard het Scutus-design, terwijl de Miran- en Sagitarius Aero-velgen optioneel zijn.

Drie uitrustingsniveaus en een SPORTLINE variant

De nieuw ŠKODA KAROQ is beschikbaar in de uitrustingsniveaus Active, Ambition en Style en als een SPORTLINE variant. Dit model heeft standaard een Black pack, met glanzend zwarte dakrails en raamlijsten. De nieuwe KAROQ is 4.390 mm lang en 1.841 mm breed. De voorwielaandrijving heeft een wielbasis van 2.638 mm, terwijl de wielbasis van de vierwielaandrijving 2.630 mm bedraagt. De bagageruimte is hetzelfde als bij het vorige model: 521 l met de stoelen in hun standaardpositie en 1.630 l wanneer ze neergeklapt zijn. Met VarioFlex-stoelen biedt de bagageruimte plaats aan 588 l, of 1.605 l met de achterbank neergeklapt, en 1.810 l met de achterbank verwijderd.

Interieur: meer duurzaamheid en extra comfort

  • Eco pack met stoelhoezen gemaakt van vegan, gerecycled materiaal
  • Verbeterde ledsfeerverlichting en optionele elektrisch verstelbare passagiersstoel voorin
  • Nieuwe sierstrips op het instrumentenpaneel en de deurbekleding

Mladá Boleslav, 30 november 2021 - Het interieur van de vernieuwde KAROQ is nog duurzamer en comfortabeler. Het nieuwe, optionele Eco-pakket omvat stoelbekledingen van vegan en gerecycled materiaal, terwijl de verbeterde ledsfeerverlichting en nieuwe sierstrips op het instrumentenpaneel en de deurbekleding voor nieuwe visuele accenten zorgen. Als optie kan nu ook de passagiersstoel voorin elektrisch worden versteld.

Oliver Stefani, hoofd van ŠKODA Design, zei: "Dankzij de vernieuwde decoratieve afwerking en stoelbekledingen heeft het interieur van de KAROQ een frisse, moderne uitstraling gekregen en is de wagen nu ook voorzien van extra comfortvoorzieningen. Een bijzonder hoogtepunt is het nieuwe Eco-pakket, waarin we de nadruk leggen op het gebruik van vegan, gerecyclede en hergebruikte materialen. De stoelhoezen, bijvoorbeeld, zijn gemaakt van weggegooide PET-flessen."

Met het Eco-pakket biedt ŠKODA een bijzonder duurzame specificatie voor de herziene KAROQ: de bekleding van de stoelen bevat details die gemaakt zijn van vegan, lederachtig materiaal, en de

bijpassende armleuningen zijn gemaakt van Suedia (microsuède) – uitsluitend in Mocca Brown. De Nisha decorative afwerking op de deuren heeft een zacht oppervlak en vormt een aanvulling op de verbeterde ledsfeerverlichting, die nu zowel de voorste als de achterste deurpanelen verlicht in een van de tien kleuropties en de voetruimte in het wit. Op verzoek is dit ook verkrijgbaar als een op zichzelf staand onderdeel, los van het Eco-pakket. De Ambition-uitvoering kan worden besteld met een Unique Chrome-bekleding op het instrumentenpaneel, terwijl de Piano Black-bekleding vanaf de KAROQ Style te vinden is. De deurpanelen zijn nu voorzien van Anodized Cross Line (Ambition) of een zacht aanvoelend Linear Diamonds-design (Style). In de KAROQ SPORTLINE, wordt het interieur gekenmerkt door deurbekleding in koolstoflook, sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen en een multifunctioneel driespaaks sportstuur.

Verhoogd comfort dankzij nieuwe functies van de stoelen

Naast nieuwe decoratieve afwerkingen en bekleding biedt de herziene ŠKODA KAROQ meer passagierscomfort. Vanaf de Style-uitrusting is voor het eerst een elektrische verstelling met geheugenfunctie als optie leverbaar voor de passagiersstoel voorin. De ingebouwde geheugenfunctie slaat persoonlijke instellingen op en herstelt deze met een druk op de knop. Elektrisch verstelbare lendensteun is ook een optie, zodat de voorstoelen kunnen worden aangepast aan de voorkeuren van de bestuurder en de passagier. Het VarioFlex-systeem is ook op aanvraag verkrijgbaar. Hierdoor kunnen de drie rijen zitplaatsen worden verdeeld in een verhouding van 40:20:40.

Aandrijvingen: EVO-motoren met lager brandstofverbruik en lagere emissies

  • Vijf geavanceerde motoren met een vermogen van 81 kW (110 pk) tot 140 kW (190 pk)
  • Vierwielaandrijving standaard voor de krachtigste benzinemotor en optioneel voor de topdiesel
  • Keuze uit handgeschakelde 6-versnellingsbak of 7-traps DSG voor drie motoren

De herziene ŠKODA KAROQ komt met een keuze uit vijf geavanceerde en efficiënte motoren van de EVO-generatie van de Volkswagen-groep, die een vermogen leveren van 81 kW (110 pk) tot 140 kW (190 pk). Met een inspuitdruk tot 350 bar zijn de drie TSI-benzinemotoren bijzonder efficiënt. De stikstofoxiden (Nox) die door de twee diesels worden uitgestoten, liggen dankzij de ‘dubbele dosering’ van de uitlaatgassen aanzienlijk onder de voorgeschreven normen. ŠKODA biedt de 2.0 TSI-motor met een vermogen van 140 kW (190 pk) exclusief aan in de KAROQ SPORTLINE in combinatie met 7-traps DSG en vierwielaandrijving. Voor de krachtiger diesel zijn 4×4 en 7-traps DSG als optie verkrijgbaar.

Johannes Neft, bestuurslid technische ontwikkeling van ŠKODA AUTO, zei: "De huidige generatie van onze moderne EVO-motoren heeft ons in staat gesteld onze auto's efficiënter te maken en tegelijkertijd hun CO2- en NOx-emissies te verlagen. Voor de diesels passen wij een bijzonder doeltreffende ‘dubbele dosering’ van de uitlaatgassen toe en voor de benzinemotoren verminderen wij het brandstofverbruik onder meer door een hoge injectiedruk. De huidige motoren ontwikkelen hun vermogen nu veel harmonieuzer.

ŠKODA KAROQ motoren in een oogopslag:

Motor

Cilinders

Maximaal vermogen

Transmissie

Max. koppel

[Nm]*

[kW]

[PK]

1.0 TSI EVO

3

81

110

Manuele 6-versnellingsbak

200

1.5 TSI EVO

4

110

150

Manuele 6-versnellingsbak

250

DSG 7-versnellingsbak

2.0 TSI EVO

4

140

190

DSG-7-versnellingsbak 4x4

320

2.0 TDI EVO

4

85

116

Manuele 6-versnellingsbak

300

DSG 7-versnellingsbak

250

2.0 TDI EVO

4

110

150

Manuele 6-versnellingsbak

340

DSG-7-versnellingsbak.4x4

360

*voorlopige gegevens

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zeer efficiënte EVO-motoren en lagere uitstoot

ŠKODA AUTO heeft een aantal technische maatregelen geïntegreerd om de huidige motoren van de EVO-generatie nog efficiënter te maken en hun uitstoot te verlagen. Voor de diesels resulteren gewichtsgeoptimaliseerde krukassen en uitgebreide wijzigingen aan het uitlaatgasverloop - alsook aan de turbo-, injectie- en thermo-managementsystemen – in een lager brandstofverbruik. Bovendien zijn de TDI's uitgerust met een verder ontwikkeld SCR-uitlaatgasbehandelingssysteem en twee katalysatoren. Met behulp van wat bekend staat als 'dubbele dosering' wordt AdBlue® vóór de twee achter elkaar geplaatste SCR-katalysatoren gespoten, waardoor de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) tot ver onder de vereiste normen wordt teruggebracht. Daardoor zijn de TSI-benzinemotoren van de EVO-generatie efficiënter dan hun voorgangers. Een inspuitdruk van maximaal 350 bar zorgt voor lagere hydraulische verliezen en een lagere brandstoftoevoer. In de 1.0 TSI- en 1.5 TSI-motoren vervangt een innovatieve gepoedercoate laag van slechts 150 μm (0,15 mm) de gietijzeren cilindervoeringen. Dit vermindert de interne wrijving, waardoor het brandstofverbruik en de uitstoot dalen. Door een betere verdeling en afvoer van de warmte in de verbrandingskamer wordt ook de thermische belasting van de motor verlaagd. De 1.5 TSI is uitgerust met Active Cylinder Technology (ACT), waarbij twee cilinders automatisch worden uitgeschakeld bij een lage motorbelasting, waardoor het brandstofverbruik nog verder daalt.

Connectiviteit: digitale instrumenten en geavanceerd infotainment

  • Keuze uit twee digitale instrumentenclusters met een 8” of 10,25” display
  • Vier infotainmentsystemen met aanraakschermen tot 9,2”
  • Permanente internetverbinding, ŠKODA Connect online diensten en infotainment apps

De connectiviteitsvoorzieningen van de ŠKODA KAROQ zijn state of the art: de SUV is uitgerust met systemen uit de modulaire infotainmentmatrix van de derde generatie van de Volkswagen-groep en is altijd online dankzij een ingebouwde eSIM. Infotainment-apps bieden weersvoorspellingen en het laatste nieuws, en omvatten agendabeheer. In de loop van 2022 zal de KAROQ uitsluitend worden aangeboden met een digitaal instrumentenpaneel: het 8" scherm zal standaard zijn, of er is ook de optie om een personaliseerbaar 10,25" scherm te bestellen.

De Bolero, Amundsen en Columbus infotainmentsystemen zijn gebaseerd op de modulaire infotainmentmatrix van de derde generatie van de Volkswagen-groep. Dankzij een ingebouwde eSIM bieden ze digitale DAB-radio en zijn ze altijd online. De Bolero- en Amundsen-systemen zijn uitgerust met een 8” scherm en ontvangen optioneel webradio dankzij de permanente internetverbinding. Het systeem kan worden bediend via het aanraakscherm, de knoppen en kartels op de multifunctionele stuurwielen of via Laura, de digitale spraakassistent die, gebruikmakend van online gegevens, 15 talen begrijpt. Het Columbus-systeem, dat het topmodel is in het gamma, geeft informatie weer op een 9,2"scherm. Kaart- en software-updates worden 'over the air' geïnstalleerd. Het instapmodel van het Swing-audiosysteem heeft een 6,5” display.

Digitaal instrumentenpaneel als standaard in de loop van 2022

In de loop van 2022 zal de ŠKODA KAROQ standaard worden uitgerust met een digitaal instrumentenpaneel. Het 8” display zal de vroegere analoge instrumenten vervangen. Vanaf uitrustingsniveau Ambition is het digitale instrumentenpaneel (of Virtual Cockpit zoals het ook wel wordt genoemd) als optie leverbaar met een 10,25” display. Deze biedt vijf basislay-outs die afzonderlijk kunnen worden geconfigureerd.

Mobiele ŠKODA Connect online diensten en infotainment apps

De KAROQ biedt toegang tot een breed scala aan ŠKODA Connect mobiele online diensten. De infotainment online services maken bijvoorbeeld toegang op afstand tot het voertuig mogelijk via de MyŠKODA-app. Hiermee kan de bestuurder zijn KAROQ via een smartphone vergrendelen en ontgrendelen, de locatie van de auto op een kaart weergeven of de Claxonneren & Knipperen-functie activeren om de auto gemakkelijker terug te vinden in een grote parkeergarage. Tot de online functies in de nieuwe KAROQ behoren ook infotainment-apps die nieuws en het weer weergeven, en die een persoonlijke Google-agenda aan het voertuig kunnen koppelen. Smartphones kunnen met de auto worden gekoppeld met behulp van Wireless SmartLink-technologie, Android Auto of Apple CarPlay en kunnen ook inductief worden opgeladen wanneer ze in de optionele Phone Box worden geplaatst.

Veiligheid: tot negen airbags en diverse rijhulpsystemen

  • Park Assist, Trailer Assist en Area View verhogen het comfort
  • Travel Assist omvat vijf tot acht rijhulpsystemen
  • Zijairbags achteraan optioneel als onderdeel van de verbeterde Crew Protect Assist-functie

Verbeterde rijhulp- en veiligheidssystemen en tot negen airbags zorgen voor de best mogelijke bescherming van alle inzittenden in de ŠKODA KAROQ. Travel Assist omvat vijf tot acht rijhulpsystemen, waaronder Predictive Cruise Control, Adaptive Lane Assist en een verbeterde versie van Traffic Sign Recognition. Het optionele Crew Protect Assist-systeem reageert op dreigende aanrijdingen om een ongeval te voorkomen of de ernst van de gevolgen ervan tot een minimum te beperken.

De inzittenden van de KAROQ worden beschermd door maar liefst negen airbags. Bestuurders- en voorpassagiersairbags zijn standaard in de EU, net als zijairbags vóór, gordijnairbags en een knieairbag voor de bestuurder. Zijairbags op de tweede zitrij zijn optioneel, samen met Crew Protect Assist. Als de voertuigsensoren – nu ook aan de achterzijde – een dreigende aanrijding detecteren of een plotselinge remmanoeuvre registreren, sluit het systeem automatisch alle open ramen en, indien nodig, het panoramisch dak, activeert het de alarmlichten en spant het de veiligheidsgordels aan. Na een aanrijding voorkomt de Multi-Collision Brake dat het voertuig ongecontroleerd verder rolt.

Grotere veiligheid en meer comfort dankzij diverse rijhulpsystemen

In de EU omvat de standaarduitrusting onder meer Front Assist met Predictive Pedestrian Protection en City Emergency Brake. De optionele Travel Assist omvat verschillende rijhulpsystemen, waarvan sommige ook afzonderlijk verkrijgbaar zijn. Er is keuze uit twee Travel Assist-varianten, die beide zijn voorzien van Predictive Cruise Control, dat gebruik maakt van beelden van de camera op de voorruit en van gegevens van het navigatiesysteem en desgewenst tijdig reageert op snelheidsbeperkingen of bochten. In combinatie met een DSG kan de Stop & Go-functie van de cruise control het voertuig automatisch tot stilstand brengen en binnen maximaal drie seconden weer automatisch laten optrekken. Travel Assist omvat ook een nauwkeurigere versie van Traffic Sign Recognition (dankzij een verbeterde camera), Adaptive Lane Assist (dat nu ook wegwerkzaamheden en alle wegmarkeringen herkent), Traffic Jam Assist en Emergency Assist. De verbeterde versie van Travel Assist heeft ook Park Assist en Side Assist met Rear Traffic Alert. Side Assist waarschuwt de bestuurder voor voertuigen die van achteren naderen tot op een afstand van 70 m. Met behulp van Hands-on Detect controleert dit systeem ook om de 15 seconden of de bestuurder het stuurwiel aanraakt of dat hij de controle niet meer heeft door een mogelijk medisch noodgeval. In dat geval activeert Emergency Assist de alarmlichten en brengt de auto tot stilstand op zijn huidige rijstrook. Parkeren wordt nog gemakkelijker gemaakt door de geïntegreerde Manoeuvre Assist - die obstakels voor en achter de auto detecteert en indien nodig automatisch remt - het 360-gradenbeeld van het optionele Area View-systeem, evenals de optionele Trailer Assist. Sommige van de eerder genoemde rijhulpsystemen voor de vernieuwde ŠKODA KAROQ zullen later in 2022 worden gelanceerd.

De ŠKODA KAROQ SPORTLINE: dynamisch topmodel

  • Exclusief in de serie met een 2.0 TSI benzinemotor en 140 kW (190 pk)
  • Koetswerk met kenmerkende zwarte afwerking en standaard 18-duimsvelgen
  • Zwarte designelementen in het interieur en sportstoelen met ThermoFlux bekleding

De KAROQ SPORTLINE is het topmodel van de succesvolle ŠKODA SUV. Naast de 1.0 TSI is hij verkrijgbaar met alle motoren uit het gamma, terwijl de krachtigste motor exclusief is voorbehouden voor deze KAROQ-variant. De 2.0 TSI benzinemotor levert 140 kW (190 pk), die standaard via een 7-traps DSG naar alle vier de wielen wordt overgebracht. Visueel is de KAROQ SPORTLINE te herkennen aan talrijke zwarte designelementen, en ook het interieur wordt gedomineerd door zwarte sportstyling.

Het topmodel van de vernieuwde KAROQ is meteen herkenbaar aan de SPORTLINE-typische zwarte designkenmerken. Daartoe behoort het glanzend zwarte ŠKODA-radiatorrooster, dat een prachtig contrast vormt met de voorschort in koetswerkkleur. Het Black pack, met glanzend zwarte raamlijsten en dakrails, maakt deel uit van de standaarduitrusting. Andere zwarte designdetails zijn de diffusor op de in koetswerkkleur gespoten achterschort, de buitenspiegelkappen en de 18-duims Procyon lichtmetalen velgen met aerodynamische stukken, net als de optionele 19-duims Sagitarius lichtmetalen velgen. De achterste zijruiten en de achterruit zijn getint (SunSet), en de voorvleugels zijn versierd met een SPORTLINE-badge. Tot de standaarduitrusting van de KAROQ SPORTLINE behoren ook full-ledmatrixkoplampen.

Zwarte ThermoFlux stoelhoezen

Het interieur wordt gekenmerkt door een zwarte, sportieve styling, met sierstrips in Piano Black op het instrumentenpaneel en een decor met koolstofvezeleffect op de deuren. De dakbekleding is eveneens zwart, net als de ademende ThermoFlux-afdekkingen van de sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. De lederen versnellingspook heeft zilverkleurige contrasterende stiksels. Het driespaaks multifunctionele sportstuur is versierd met een SPORTLINE-badge en de drempellijsten vooraan dragen het opschrift KAROQ. De ledsfeerverlichting is standaard in het sportieve topmodel en verlicht nu ook de achterdeurpanelen in een van de tien kleuropties.

S21-22N - Press Kit SKODA KAROQ WP (10p).pdf

PDF - 254 Kb

Liana Picard

PR Manager ŠKODA Import, D'Ieteren Automotive N.V/S.A.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over ŠKODA Belgium

Press room ŠKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.skoda.be. 

PROFIEL :

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




Contact

Industriepark Guldendelle Arthur De Coninckstraat 3 B-3070 Kortenberg

+32 2 233 79 89

www.skoda.be