Een gecamoufleerde Škoda Elroq verscheen in de laatste etappe van de Tour de France; de winnaar is Tadej Pogačar

  • Tadej Pogačar is de winnaar van de 111e editie van ‘s werelds beroemdste wielerwedstrijd en dus ook de ontvanger van de populaire kristallen trofee, ontworpen door Škoda Design
  • Škoda Auto’s CEO Klaus Zellmer overhandigde een groene kristallen trofee aan Biniam Girmay, de winnaar van het puntenklassement
  • Tijdens de laatste etappe maakte een gecamoufleerde Škoda Elroq zijn publieke debuut: de nieuwe volledig elektrische compacte SUV van het merk beleeft dit najaar zijn wereldpremière
  • Škoda Auto is al 21 jaar de officiële hoofdpartner van de Tour de France en dat partnerschap is dit jaar verlengd tot 2028

Mladá Boleslav/Nice/Kortenberg, 22 juli 2024 – en gecamoufleerde Škoda Elroq, het nieuwste volledig elektrische model van het merk, dat dit najaar wordt onthuld, verscheen in de afsluitende tijdrit van de 111e editie van de Tour de France om de renners te begeleiden. ​ De eindwinnaar, Tadej Pogačar, ontving de populaire kristallen trofee, gecreëerd door Škoda Design, en Škoda Auto’s CEO Klaus Zellmer overhandigde een groene kristallen trofee aan Biniam Girmay, de winnaar van het puntenklassement. Škoda Auto ondersteunt de Tour nu al 21 jaar, en dat partnerschap, inclusief de levering van het officiële TdF-wagenpark, is verlengd tot 2028. Het merk is momenteel partner van twintig topwielerevenementen, waaronder de Tour de France Femmes avec Zwift sinds 2022.

Klaus Zellmer, CEO van Škoda Auto, zei: “De laatste ronden zijn spannend en maken me trots dat Škoda Auto opnieuw de hoofdpartner is van de Tour de France, voor het 21e jaar op rij. Ik wil alle atleten feliciteren die bijna 3.500 kilometer lang het beste van zichzelf hebben gegeven. We waren vereerd dat we de teams konden ondersteunen met ons wagenpark, waaronder ook de auto’s van de koersdirecteur, en blij dat we deel mogen uitmaken van de prijsuitreikingen. Ons eigen fietspatrimonium maakt het nog belangrijker dat we bijdragen tot het inspireren van wielrenners over de hele wereld door de Tour de France en het bredere werk van de A.S.O. te ondersteunen, waaronder de Tour de France Femmes avec Zwift.”

Verrassing in de laatste etappe: gecamoufleerde Škoda Elroq maakt zijn publieke debuut

Als langjarige officiële hoofdpartner voorzag Škoda Auto het organiserende team van 205 Škoda-voertuigen, waaronder de ‘rode auto’s’, een volledig elektrische Enyaq en een nieuwe plug-inhybride Superb Combi, die door koersdirecteur Christian Prudhomme werden gebruikt om het peloton te begeleiden. Škoda zorgde voor een onverwachte verrassing voor de laatste etappe: een gecamoufleerde Elroq, het nieuwste volledig elektrische model van het merk, maakte zijn publieke debuut. Met zijn gedistingeerde look is die nieuwe compacte SUV het eerste Škoda-model dat uitpakt met Modern Solid, de nieuwe designtaal van het merk, waarmee het exterieurdesign van het hele gamma nog meer uitgesproken wordt. De auto die zich in de laatste etappe onder de renners mengde, was gecamoufleerd omdat de officiële première pas in het najaar plaatsvindt. Tot nu toe hebben slechts een paar journalisten de kans gekregen om het nieuwe model te aanschouwen en te testen tijdens de eerste testritten voor de media.

Škoda Auto en de Tour de France – een partnership dat al 21 jaar duurt

Škoda Auto ondersteunt het grootste wielerevenement ter wereld sinds 2004 als officiële hoofdpartner en autoleverancier. Daarnaast is de Škoda Design-afdeling al veertien jaar verantwoordelijk voor de productie van de kristallen trofeeën voor de eindwinnaar en de winnaars van het punten-, berg- en jongerenklassement. De unieke handgemaakte trofee is 60 cm hoog en weegt 5 kg. Daarnaast sponsort Škoda Auto al tien jaar de groene trui voor de winnaar van het puntenklassement.

Topwielrennen onder Škoda’s vleugels

Na de uitbreiding van zijn samenwerking met A.S.O. dit jaar is Škoda Auto nu partner van in totaal twintig internationale wedstrijden voor prof- en amateurwielrenners. Zo sponsort het merk onder meer L'Étape by Tour de France, een lokale wedstrijd voor amateurs, en sinds 2022 ook de Tour de France Femmes avec Zwift, een vrouwenwedstrijd over acht etappes waarvan de editie-2024 op 12 augustus in Rotterdam van start gaat en op 18 augustus eindigt in Alpe d'Huez.

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over ŠKODA Belgium

Press room ŠKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.skoda.be. 

PROFIEL :

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




Neem contact op met

www.skoda.be