Eerste schetsen van de ŠKODA KAMIQ: vooruitblik op de nieuwe stads-SUV

Eerste schetsen van de ŠKODA KAMIQ: vooruitblik op de nieuwe stads-SUV

 

  • Ontwerpschetsen van de ŠKODA KAMIQ verraden een krachtig lijnenspel en nieuwe designaccenten
  • Première voor ŠKODA: koplamp in twee delen met dagrijlichten bovenaan
  • Opvallend radiatorrooster en grote bodemvrijheid maken van de KAMIQ een typische SUV

ŠKODA gunt ons een eerste blik op de nieuwe ŠKODA KAMIQ met twee exclusieve ontwerpschetsen. Met een stoere look die kracht uitstraalt schrijft de stads-SUV van de Tsjechische autobouwer een nieuw hoofdstuk in de succesvolle SUV-designtaal en voegt er een aantal highlights aan toe zoals de opgedeelde koplamp met dagrijlichten bovenaan: een première voor ŠKODA.

 

Vooraan wordt het krachtige en zelfzekere voorkomen van de nieuwe stads-SUV ŠKODA KAMIQ bepaald door een breed en verticaal radiatorrooster met dubbele sleuven, een typische designfeature voor de SUV’s van ŠKODA, en door de uitgesproken welvingen in de motorkap. De in het oog springende tornadolijn doet de auto langer lijken en sluit in een perfecte harmonie aan op de dynamische daklijn. De robuuste, zilverkleurige voorspoiler onderstreept de offroadlook van het model. Vooraan vormt het nieuwe ledkoplampdesign in twee delen - een première voor ŠKODA - een opvallende feature. In dit nieuwe design krijgen de dagrijlichtstrips een plaats boven de koplampunits. Bovendien is de KAMIQ de eerste ŠKODA met dynamische richtingaanwijzers voor- en achteraan. De koplamplenzen met kristaleffect en ledlichten zetten het premium karakter van de auto extra in de verf.

 

Oliver Stefani, hoofddesigner bij ŠKODA zei: “In onze nieuwe stads-SUV KAMIQ hebben we een compleet nieuwe koplampconfiguratie toegepast. De tweeledige koplamp met dagrijlichten bovenaan is een première voor ŠKODA. Het geeft de KAMIQ een unieke aanblik mee en vormt een nieuwe interpretatie van onze succesvolle SUV-designtaal.”

 

Uitgebalanceerde verhoudingen en tijdloos design

De ranke, gespierde motorkap is een wezenlijk onderdeel in het zijaanzicht. De extra bodemvrijheid, de grote wielen en de diffuser beklemtonen het krachtige voorkomen van de ŠKODA KAMIQ. Uitgebalanceerde verhoudingen, strakke oppervlakken en een modern maar tijdloos design zetten de dynamische, sportieve look van het model maximaal kracht bij. De opvallende en strak afgelijnde kofferpartij pakt uit met een herinterpretatie van het klassieke C-vormige achterlicht van ŠKODA en krijgt net als de koplampen kristalvormige structuren mee. De ŠKODA KAMIQ is de eerste SUV in Europa die het merklogo achteraan vervangt door de ŠKODA-merknaam in het midden van de kofferklep.

 

De nieuwe ŠKODA KAMIQ gaat in wereldpremière tijdens het autosalon van Genève van 5 tot 17 maart 2019.

Contacteer ons
Over ŠKODA Belgium

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.skoda.be. 

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

D'Ieteren Automotive verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




ŠKODA Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg