Exclusief: stijlstudie ŠKODA VISION iV gekenmerkt door nieuw innovatief interieurconcept

Exclusief: stijlstudie ŠKODA VISION iV gekenmerkt door nieuw innovatief interieurconcept

  • Nieuw interieurconcept met verscheidene niveaus en een schijnbaar zwevend beeldscherm
  • Nieuw ontworpen dashboard en centrale console
  • ŠKODA VISION iV combineert hoogstaand dagelijks gebruiksgemak met functionele ergonomie
  • Volledig elektrische stijlstudie in wereldpremière op het autosalon van Genève

Een schets van het interieur van de ŠKODA VISION iV verraadt verrassende oplossingen in het eerste volledig elektrische voertuig van ŠKODA gebaseerd op MEB-platform (voor elektrische aandrijving). De innovatieve en gebruiksvriendelijke inrichting van het dashboard en centrale console legt nieuwe accenten. Er is ook een schijnbaar vrij zwevend centraal display en een nieuw ontworpen tweespakig stuur.

 

De volledig elektrische stijlstudie laat binnenkijken in het interieur van de eerste ŠKODA die gebouwd werd op het modulaire elektrische platform MEB van de Volkswagen-groep. De traditionele centrale tunnel bestaat niet langer. De ŠKODA-designers hebben de mogelijkheden van het nieuwe MEB-platform benut om een ruim en innovatief interieur te creëren. Ze stelden het dashboard en de centrale console bijvoorbeeld opnieuw samen. Tussen de stoel van de bestuurder en die van de voorste passagier biedt de VISION iV op het onderste niveau flink wat opbergruimte aan. Hierboven is er een centrale console waar bestuurder en voorste passagier bijzonder makkelijk bij kunnen. Twee mobiele telefoons die draadloos kunnen worden geïntegreerd in het infotainment en besturingssysteem hebben hun plek in de console waar ze inductief opladen.

 

Het dashboard bestaat uit twee niveaus. De lijnen en decoratieve stiksels ervan halen hun inspiratie uit de voorkant van het voertuig. Het grote vrijstaande scherm lijkt centraal boven het dashboard uit te torenen met aan de voorkant een richel voor de hand die het touchscreen bedient. Het stuur kreeg ook een nieuwe look. Het heeft twee spaken en draagt de naam ‘ŠKODA’ in hoofdletters in plaats van het vertrouwde ŠKODA-logo.

 

Met de VISION iV zet ŠKODA de volgende stap vooruit naar elektromobiliteit. De komende vier jaar zal de Tsjechische autobouwer zo’n twee miljard euro investeren in alternatieve aandrijfsystemen en nieuwe mobiliteitsdiensten. Tegen het einde van 2022 zal het merk tien elektrische modellen gelanceerd hebben.

 

De wereldpremière van de nieuwe ŠKODA VISION iV vindt plaats tijdens het autosalon van Genève van 5 tot 17 maart.

 

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg