Geboren op het rallycircuit: ŠKODA MONTE CARLO staat synoniem voor traditie, autosport en lifestyle

Geboren op het rallycircuit: ŠKODA MONTE CARLO staat synoniem voor traditie, autosport en lifestyle

  • Uitrustingsniveau MONTE CARLO brengt hulde aan de succesvolle motorsportgeschiedenis van ŠKODA
  • Sportieve accessoire en zwarte designelementen geven het begrip lifestyle concreet vorm sinds 2011
  • Hoogste uitrustingsniveau voor SCALA en KAMIQ debuteert op het salon van Frankfurt 2019 in september

Monte Carlo, het glamoureuze stadsdistrict in het prinsdom van Monaco ademt pure lifestyle, elegantie en motorsport uit. ŠKODA behaalde een aantal van zijn allermooiste overwinningen in de motorsport tijdens de beroemde rally van Monte Carlo. In 1936 al lanceerde het merk een beperkte oplage van 70 voertuigen met de naam MONTE CARLO. Sinds 2011 houden uitgelezen ŠKODA-modellen met een bijzonder sportieve look en een hele waaier aan zwarte accenten deze traditie in ere. De nieuwste modellen in dit rijtje worden de SCALA MONTE CARLO en de KAMIQ MONTE CARLO. Beide voertuigen zullen in wereldpremière gaan tijdens de Frankfurt Motor Show 2019.

 

De rally van Monte Carlo en ŠKODA worden al meer dan honderd jaar lang in één adem genoemd. In 1912 al, toen de rally van Monte Carlo nog maar aan zijn tweede editie toe was, stonden voertuigen uit Mladá Boleslav aan de start. In 1936 reed de ŠKODA POPULAR naar een tweede plaats in zijn categorie. Meteen het startschot voor de MONTE CARLO-modelreeksen. Na dit opvallende succes commercialiseerde ŠKODA een beperkte oplage van 70 voertuigen die rechtstreeks waren afgeleid van de rallyauto. Het zouden de eerste modellen worden met de naam MONTE CARLO.

 

Precies 75 jaar later, in 2011, blies ŠKODA de naam nieuw leven in met de introductie van de ŠKODA FABIA MONTE CARLO, een sportieve lifestyle-versie van de tweede FABIA-generatie. Zelfs na de overstap naar de derde generatie van dit model bleef de FABIA MONTE CARLO de dynamisch meest uitgepuurde topversie binnen de modelreeks. Tussen 2014 en 2019 kwam de Tsjechische autobouwer op de markt met de ŠKODA CITIGO, de ŠKODA RAPID en ŠKODA RAPID SPACEBACK MONTE CARLO. De ŠKODA YETI MONTE CARLO werd dan weer verkocht tussen 2015 en 2017.

 

Dit succesverhaal gaat naadloos verder met de huidige generatie FABIA MONTE CARLO die nu het gezelschap krijgt van de MONTE CARLO-uitvoeringen van de ŠKODA SCALA en ŠKODA KAMIQ. Deze sportieve lifestyle-versies zijn genoemd naar het Monaco-district dat sinds 1911 de thuisbasis is voor de rally van Monte Carlo en diens legendarische Sisteron-special of ritten over de beroemde Col de Turini. Talrijke zwarte onderdelen leggen bijkomende sportieve accenten, wat het design een nog emotionelere en dynamischere look meegeeft. De ŠKODA SCALA MONTE CARLO bijvoorbeeld krijgt zwarte details op de voorbumperschort terwijl de ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO is uitgerust met zwarte dakrails. Bovendien krijgen deze nieuwe topuitvoeringen allebei een speciale badge mee.

 

De SCALA MONTE CARLO en KAMIQ MONTE CARLO gaan in première tijdens het autosalon van Frankfurt 2019 dat plaatsvindt van 10 tot en met 22 september 2019.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg