Skip to Content
Hoe ŠKODA AUTO de motor van het wielrennen is geworden

Hoe ŠKODA AUTO de motor van het wielrennen is geworden

 

  • ŠKODA AUTO begon in 1895 met de productie van fietsen onder de merknaam Slavia
  • In 2004 promoveerde het automerk tot officiële hoofdpartner van de Tour de France
  • Daarnaast ondersteunt ŠKODA AUTO tal van prominente wielerwedstrijden zoals De Ronde van Spanje, Parijs-Roubaix en Luik-Bastenaken-Luik
  • In 2021 mag ŠKODA Import Belgium zich de trotse partner van het WK Wielrennen noemen

 

“The beautiful circus: You have to love it. We do.” Dat is de slogan waarmee ŠKODA AUTO zijn liefde voor het wielrennen concretiseert. De campagne werd gelanceerd op de Tour de France 2021, de 18de keer al met ŠKODA AUTO als hoofdpartner, en wordt bestendigd door het partnership tussen ŠKODA Import Belgium en het WK Wielrennen dat momenteel in België plaatsvindt.

De wielerwereld blijft voor ŠKODA het ideale podium om zijn intrinsieke waarden te etaleren. Naast een brede zichtbaarheid biedt de sporttak de kans om ŠKODA-producten duurzaam te positioneren, maar ook om het enthousiasme voor deze geweldige sport met de internationale fietsersgemeenschap te delen. Dankzij de nieuwe ENYAQ iV, de eerste volelektrische SUV van het Tsjechische merk, kwijt ŠKODA zich voortaan emissievrij van zijn belangrijke taken op en rond het parcours van de vele wielerwedstrijden die het als partner en autoleverancier ondersteunt.

Van twee naar vier

ŠKODA’s passie voor de wielerwereld is diep geworteld in de geschiedenis van het Tsjechische bedrijf: in 1895 richtten Václav Laurin en Václav Klement een fietswerkplaats op in Mladá Boleslav onder de naam Slavia. Tegen 1898 hadden de twee vrienden al een breed gamma fietsen in de aanbieding, van kindermodellen over specifieke damesfietsen tot aan tandems toe. Datzelfde jaar introduceerden ze ook motorfietsen klein en groot om tegen 1905 tot wagenconstructeur te promoveren. De L&K Voiturette, officieel de eerste auto van het ondernemende duo, had een tweecilinder één-litermotor en haalde een top van 40 km/u. De rest –zoals dat dan heet– is ŠKODA-geschiedenis.

Tour de France

Als ‘motor van het wielrennen’ promoot de autobouwer fietsen op diverse niveaus. Naast klassiekers als Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik en de Vuelta sponsort ŠKODA AUTO nog vele andere massasportevenementen en wielerwedstrijden, zowel nationaal als internationaal. Het partnership met de Tour de France is daar sinds 2004 het ultieme voorbeeld van, met ondertussen 18 deelnames voor ŠKODA AUTO als hoofdpartner én autoleverancier. Het spreekt dan ook voor zich dat fietsen en fietsaccessoires integraal deel uitmaken van het uitgebreide productgamma van het merk, uitgewerkt op de gekende Simply Clever-manier.

WK Wielrennen 2021

Dat ŠKODA Import Belgium zich in 2021 ook  autopartner van het WK Wielrennen mag noemen, nota bene in het jaar dat het wereldkampioenschap zijn eeuwfeest op Belgische bodem viert, is een opsteker van formaat. Onder het motto ‘ŠKODA, supporter van de grootste fietsfamilie’ lanceerde het merk de voorbije dagen zijn WK-campagne, die in de loop van september op en naast parcours haar hoogtepunt zal beleven. Bovendien zullen de ŠKODA-concessies deze maand de WK-kleuren van het UCI afficheren om dit unieke partnership in de verf te zetten.

Emissievrij rijden

Voor het WK Wielrennen 2021 stelt ŠKODA Import Belgium zomaar even 140 wagens ter beschikking. Deze vloot vormt niet alleen een primeur qua omvang, maar ook op vlak van elektrificatie: SUPERB COMBI iV en OCTAVIA COMBI iV-modellen met plug-in hybridetechnologie zullen samen met volelektrische ENYAQ iV-wagens de 100ste editie van het Wereldkampioenschap een stuk duurzamer maken. Bovendien wordt elke wagen voorzien van een aangepaste striping en sommige ook van speciale radio's, antennes en de nodige fietsendragers. Kortom: een hele onderneming, maar ook een unieke kans om de naamsbekendheid van ŠKODA bij het grote publiek nog meer te vergroten en de gevestigde positie van de constructeur in het wielrennen verder te versterken.

Contacteer ons
Liana Picard PR Manager ŠKODA Import, D'Ieteren Automotive N.V/S.A.
Liana Picard PR Manager ŠKODA Import, D'Ieteren Automotive N.V/S.A.
Over ŠKODA Belgium

Press room ŠKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.skoda.be. 

PROFIEL :

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




ŠKODA Belgium
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg