‘Make-A-Wish’-kinderen op Disney on Ice dankzij ŠKODA Import: “Hun ogen fonkelden!”

‘Make-A-Wish’-kinderen op Disney on Ice dankzij ŠKODA Import: “Hun ogen fonkelden!”

ŠKODA Import trad in 2003 toe tot het feeërieke universum van Disney on Ice, als partner van dit grandioze event dat ieder jaar de Lotto Arena in Antwerpen en Vorst Nationaal in Brussel laat schitteren. Een manier om het belang van familiale waarden voor het merk in de verf te zetten.

Dit jaar bonden de twee beroemdste zusjes aller tijden hun schaatsen aan op het Belgische ijs: Anna en Elsa, de heldinnen uit ‘Frozen’, vergezeld door hun trouwe vrienden Olaf, Kristoff en Sven, maar ook door Mickey Mouse en Minnie Mouse en tal van andere Disney-personages.

Ook dit jaar weer beleefden duizenden Belgische gezinnen de magische wereld van Disney on Ice, gekenmerkt door prachtige decors, adembenemende special effects en spectaculaire pirouettes.

Bij die gezinnen ook het gezin van Chiara (uit Moeskroen) en Dorine (uit Morkhoven, nabij Hasselt), twee meisjes van vijf getroffen door ziekte die worden gesteund door Make-A-Wish, een vereniging die sinds 1990 alleen al in België de wens van meer dan 4.000 ernstig zieke kinderen deed uitkomen.

ŠKODA Import kon deze gelegenheid niet laten liggen om Make-A-Wish een duwtje in de rug te geven, met een speciale actie voor Chiara en Dorine.

Niet alleen konden ze het spektakel van Disney on Ice bijwonen (Chiara in Vorst Nationaal en Dorine in de Lotto Arena), ze werden er ook onthaald als echte sterren. “Wat een verrassing toen er plots een splinternieuwe ŠKODA Superb voor onze deur stopte”, vertellen de ouders, die minstens even erg onder de indruk waren als hun kinderen.

Behalve de vip-ontvangst ter plaatse werden de kleine sterren geschminkt, kregen ze allerlei Disney-gadgets en – vooral – konden ze de personages van het spektakel ontmoeten. Een bijzondere ontmoeting: “We hebben met hen kunnen praten, lachen en dansen, ze waren er helemaal alleen voor ons”, herinneren Chiara en Dorine zich, nog helemaal in de wolken.

Toen de lichten van het spektakel uitgingen, was het voor Chiara en Dorine tijd om weer in de ŠKODA Superb te stappen die hen terug naar huis bracht. “Ze hadden wel een beetje moeite om in te slapen na zo’n fantastische avond”, vertellen de enthousiaste ouders nog. “We zagen hoe hun ogen fonkelden. Alleen al daarom willen we ŠKODA Import, Disney on Ice en Make-A-Wish van harte bedanken voor dit magische moment.”

‘Frozen’ is een ode aan de liefde en de vriendschap. Door Chiara en Dorine dit moment van geluk te bezorgen, heeft ŠKODA Import de sfeer van het Disney on Ice-spektakel alleen maar verlengd.

 

Over Make-A-Wish in België

In België bestaat Make-A-Wish uit twee verschillende afdelingen die nauw samenwerken: Make-A-Wish Belgium South (Wallonië en Brussel) en Make-A-Wish Belgium Vlaanderen. Sinds 1990 – exact 10 jaar na de start van Make-A-Wish in de Verenigde Staten – hebben de ongeveer 300 vrijwilligers van Make-A-Wish Belgium South en Make-A-Wish Belgium Vlaanderen al meer dan 4.000 wensen van ernstig zieke kinderen tussen 3 en 18 jaar in vervulling doen gaan.

 

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg