Nieuwe compacte SUV van ŠKODA heet KAROQ

Nieuwe compacte SUV van ŠKODA heet KAROQ

  • Naam en schrijfwijze zijn afgeleid van de taal die door de inheemse bevolking van Alaska gesproken wordt

  • De naam KAROQ is een combinatie van ‘KAA’RAQ’ (auto) en ‘RUQ’ (pijl)

  • Uniforme naamgeving voor alle huidige en toekomstige ŠKODA SUV-modellen

  • Met de KAROQ zet ŠKODA zijn SUV-campagne consequent voort

  • Wereldpremière van de nieuwe compacte SUV vindt plaats in Stockholm op 18 mei

De nieuwe compacte SUV van ŠKODA heet KAROQ. Zijn naam en schrijfwijze zijn afkomstig uit de taal van de Alutiiq, een inheems volk dat op een eiland langs de zuidkust van Alaska leeft. Voor de naam van de nieuwe compacte SUV leunt ŠKODA aan bij de spelling van de nieuwe ŠKODA KODIAQ en creëert zo een uniforme naamgeving voor de huidige en toekomstige SUV-modellen van het merk. De ŠKODA KAROQ zal voor het eerst aan het publiek worden voorgesteld op 18 mei in Stockholm en betekent een nieuwe mijlpaal in de SUV-campagne van ŠKODA.

 

“De ŠKODA KAROQ is een compleet nieuw ontworpen SUV die in alle opzichten nieuwe normen bepaalt voor ons merk en zijn segment. Met deze nieuwe SUV zetten we een volgende logische stap in onze SUV-strategie”, verklaart ŠKODA-CEO Bernhard Maier. “De ŠKODA KAROQ overtuigt met zijn unieke merk- en productidentiteit en introduceert – naast de typische troeven van ŠKODA – de nieuwe emotieve designtaal van het merk in het segment van de compacte SUV’s”, voegt Maier eraan toe.

 

Net als eerder voor de ŠKODA KODIAQ vormden de inwoners van het eiland Kodiak ook de inspiratiebron voor de naam van de ŠKODA KAROQ. De archipel, gelegen voor de zuidkust van Alaska op 57° noorderbreedte en 153°westerlengte, fascineert met wilde en ongerepte landschappen. In de taal van de inheemse bevolking, de Alutiiq, betekent ‘KAA’RAQ’ ‘auto’. De term ‘RUQ’ gebruiken ze voor ‘pijl’, het symbool dat centraal staat in het logo van ŠKODA en het dynamisme van het merk illustreert. Uit de krachtige combinatie van beide woorden ontstond zo de naam van ŠKODA’s nieuwe compacte SUV: ŠKODA KAROQ.

 

“We vinden het belangrijk om onze nieuwe SUV een krachtige naam te geven. Dat maakt ook deel uit van onze aanpak voor de naamgeving van onze SUV-modellen. Tegelijk creëren we zo een uitzonderlijke herkenbaarheid van ons merk bij onze klanten”, vertelt Werner Eichhorn, binnen de raad van bestuur verantwoordelijk voor verkoop en marketing.

 

In het kader van de toekomststrategie voor 2025 zal ŠKODA zijn modellengamma in de komende jaren consequent blijven uitbreiden. De focus zal daarbij in het bijzonder liggen op de uitbouw van het SUV-aanbod. Met de lancering van de KODIAQ introduceerde ŠKODA zeer recent een nieuwe grote SUV op de internationale markt. Met de voorstelling van de ŠKODA KAROQ voegt het merk daar nu een volgende mijlpaal aan toe. De nieuwe compacte SUV beleeft zijn wereldpremière op 18 mei in Stockholm. De commercialisering volgt in de tweede helft van 2017.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg