Nieuwe SKODA Superb is 'Red Car' in de Ronde van Frankrijk 2015

 

- Nieuwe ŠKODA Superb rijdt als 'Red Car' aan kop van het peloton

- Nieuw topmodel van ŠKODA wordt mobiele commandocentrale van Tour-directeur Prudhomme

- ŠKODA is al voor de twaalfde keer sponsor van de Ronde van Frankrijk

- ŠKODA zet in totaal 250 wagens in voor de Tour

- Wielersport is een van de hoekstenen in de sponsorstrategie van ŠKODA

Nauwelijks enkele weken na zijn commercialisering staat de nieuwe ŠKODA Superb al voor zijn volgende grote première. Als officiële 'Red Car' in de Ronde van Frankrijk van dit jaar rijdt het nieuwe ŠKODA-topmodel zich vanaf begin juli in de kijker bij het grote publiek wereldwijd. ŠKODA AUTO is al voor de twaalfde keer officiële partner van de Ronde van Frankrijk (4 tot 26 juli).

 

In totaal maken vier exemplaren van de nieuwe ŠKODA Superb dit jaar hun opwachting als 'Red Car'. De wagens werden op 22 juni aan Tour-organisator Amaury Sport Organisation (A.S.O.) geleverd. ŠKODA is al sinds 2004 officiële sponsor en voertuigpartner van de Tour. In het kader van zijn engagement stelt de Tsjechische constructeur een vloot van niet minder dan 250 wagens ter beschikking – voornamelijk van het type ŠKODA Octavia Combi en Superb.

 

"Met zijn optreden als 'Red Car' rijdt de nieuwe Superb zich echt in de kijker", vertelt Werner Eichhorn, binnen de raad van bestuur van ŠKODA verantwoordelijk voor verkoop en marketing. "We zijn verheugd om ons nieuwe topmodel tijdens dit fantastische sportevenement niet alleen te kunnen tonen aan de vele miljoenen toeschouwers langs het parcours, maar ook aan meerdere honderden miljoenen kijkers die de Tour via de televisie of het internet volgen."

 

De nieuwe ŠKODA Superb beleefde half juni zijn commerciële debuut in de eerste markten. Met een expressief design, uitstekende technische kwaliteiten en het beste plaatsaanbod in zijn klasse bepaalt het compleet nieuw ontwikkelde topmodel normen in zijn segment en zorgt hij voor een designrevolutie bij het merk. De inmiddels derde generatie van ŠKODA's topmodel, gebaseerd op het innovatieve MQB-platform van de Volkswagen-groep, bereikt een tot dusver ongezien niveau op het vlak van veiligheid, comfort, connectiviteit en milieuvriendelijkheid en positioneert zich aan de top van het segment van middenklassewagens.

 

Als officiële 'Red Car' aan de kop van het peloton zal de nieuwe ŠKODA Superb goed zichtbaar zijn voor alle fans. De wagen dient tijdens de Ronde als 'mobiele commandocentrale' van de Tour-directie. Vanuit zijn wagen geeft Tour-directeur Christian Prudhomme iedere ochtend groen licht voor de start, organiseert hij het verkeer rond het peloton en communiceert hij permanent met de baanposten. Bovendien is de 'Red Car' de enige wagen die de finish van iedere etappe samen met de renners mag overschrijden.

 

Met het beste plaatsaanbod in zijn segment is de nieuwe ŠKODA Superb de perfecte 'Red Car'. Christian Prudhomme kan zich alvast verheugen op een riante ruimte aan boord. Geen enkele wagen in de automobiele middenklasse biedt zoveel knieruimte als de nieuwe Superb: 157 mm, of bijna dubbel zoveel als zijn dichtste concurrent. Nog indrukwekkender dan bij het al bijzonder ruime voorgangermodel zijn ook de hoofdruimte en de breedte op ellebooghoogte.

 

Christian Prudhomme weet die uitzonderlijke ruimte naar waarde te schatten: "Ik hou van mijn Superb. Het is een fantastische auto. Gilles Maignan, mijn chauffeur, is net als ik 1,90 m groot. Toch zit ik achterin super comfortabel en kan ik zelfs eenvoudig de benen kruisen. Dit jaar geniet ik bovendien het voorrecht om met de nieuwe generatie van deze wagen op pad te mogen en kan ik daarbij rekenen op heel wat nieuwe comfortuitrusting", verklaart de Tour-directeur.

 

Voor zijn optreden als 'Red Car' is de nieuwe Superb gelakt in de kleur 'Corrida Rood'. Onder de motorkap schuilt de 2.0 TDI-motor van 140 kW (190 pk), gekoppeld aan een geautomatiseerde DSG-zesversnellingsbak.

 

In het interieur beschikt de wagen over een omvangrijke technische uitrusting, zoals vier radiokanalen voor de uitwisseling van informatie en het geven van commando's. De hele techniek kan comfortabel vanaf de achterzetels bediend worden, via een speciaal voor dit model ontworpen grote middenconsole achterin. Daarenboven werd de rode Superb uitgerust met een groot panoramisch glazen dak dat zich met een druk op de knop van achteren naar voren laat openen. Zo kan Prudhomme bij geopend dak achterin rechtstaan.

 

De kern van de Tour-sponsoring is ook dit jaar weer de terbeschikkingstelling van een indrukwekkende ŠKODA-vloot. Ongeveer 250 wagens – voornamelijk van het type Octavia Combi en Superb – staan de klok rond paraat als begeleidende voertuigen. De shuttlevloot van ŠKODA speelt al sinds het begin van het partnerschap een hoofdrol in het sponsorengagement van het merk. Ieder jaar opnieuw leggen de wagens in het kader van de Tour ca. 2,8 miljoen kilometer af, goed voor een totaal van ruim 30 miljoen kilometer sinds 2004. ŠKODA maakt daarbij indruk met zijn betrouwbaarheid: tot dusver moest nog geen enkele van de wagens aan de kant wegens een technisch defect.

 

Voor het eerst is ŠKODA tijdens de Ronde van dit jaar bovendien ook partner van de Groene Trui, voor de beste sprinter. Allerlei activiteiten in de media maken de sponsoring van de Ronde van Frankrijk compleet.

 

De wielersport vormt een van de hoekstenen in de sponsorstrategie van ŠKODA. Behalve de Ronde van Frankrijk en de Vuelta steunt de Tsjechische autobouwer ook nog andere internationale wielerwedstrijden en verschillende nationale en internationale wielerevenementen buiten competitie. Sinds jaren omvat het gamma van ŠKODA ook fietsen en allerlei passende accessoires.

De sponsoring van het wielrennen illustreert de bijzondere band van het merk met de fiets. De succesgeschiedenis van de onderneming begon 120 jaar geleden met de productie van tweewielers door de oprichters van het merk, Václav Laurin en Václav Klement.

 

Catherine Van Geel

PR Officer, SKODA Import

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over ŠKODA Belgium

Press room ŠKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.skoda.be. 

PROFIEL :

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




Neem contact op met

Industriepark Guldendelle Arthur De Coninckstraat 3 B-3070 Kortenberg

+32 2 233 79 89

www.skoda.be