Sébastien Bedoret: “In 2020 gaan we met ŠKODA voor de titel”

Sébastien Bedoret: “In 2020 gaan we met ŠKODA voor de titel”

In 2019 finishten Sébastien Bedoret en Thomas Walbrecq als derde in Belgisch kampioenschap rally, waarmee ze helemaal beantwoordden aan de verwachtingen van ŠKODA België. “Ik zou zelfs durven stellen dat ze die overtroffen hebben”, stelt een verheugde Catherine Van Geel, verantwoordelijke voor de public relations bij de invoerder van het Tsjechische merk. “We hadden ze opgedragen om regelmatig om de zege te strijden en ze finishten zes keer op het podium, met een eerste overwinning in de Omloop van Vlaanderen. En hoewel de nationale titel niet hun doel was, hadden ze tot de laatste klassementsproef van de laatste rally uitzicht op de titel… en bijna hadden ze die ook beet. Ze hebben dus duidelijk bewezen dat men voortaan met hen rekening moet houden, bij elk van de wedstrijden!”

In 2020 blijft ŠKODA België het jonge duo dan ook verder steunen. “Het kampioenschap van België wordt hun prioriteit”, bevestigt Van Geel. “Door de samenwerking met het team van SXM verder te zetten kunnen Sébastien en Thomas in ideale omstandigheden aan de slag, want ze kunnen gebruik maken van de ervaring die ze dit jaar hebben vergaard. Tijdens de Condrozrally hebben ze bewezen dat de ŠKODA FABIA R5 ook in België heel performant kan zijn. Naast dat nationale programma, dat zeven of acht rally’s zal omvatten, kunnen we met veel plezier ook aankondigen dat onze twee jonge kerels het in 2020 twee keer tegen de mondiale elite zullen kunnen opnemen.”

 

Naast de zeven of acht nationale rally’s zal de ŠKODA FABIA R5 Evo van SXM immers ook twee keer aan de start verschijnen in de WRC3 (de voormalige WRC2) categorie van het wereldkampioenschap. “In 2020 wordt het belangrijkste doel voor de ŠKODA-invoerder de strijd om de Belgische titel”, stelt Sébastien. “Maar ŠKODA wil ons ook buiten de landsgrenzen een handje toesteken. Zo kunnen we met de steun van al onze partners bij twee manches van het wereldkampioenschap aan de start verschijnen: bij de Deutschlandrally, waar ik voor de derde keer zal starten en ik mijn snelheid wil bewijzen, en bij de Rally van Sardinië, meteen mijn eerste WRC-wedstrijd op onverhard.”

 

Wie een compleet rallyrijder wil zijn moet zich immers op elk terrein weten te bewijzen. Zoals gebruikelijk het duo ook deze uitdaging niet onderschatten. “We hadden ook de Rally van Monte Carlo kunnen rijden, maar we gaven de voorkeur om het beschikbare budget te besteden aan het leren rijden op onverhard”, stelt de 24-jarige Bedoret. “Daarvoor zullen we een gerichte stage afwerken, en twee voorbereidingswedstrijden. Meer dan ooit krijgen we de steun van Freddy Loix, die ons in zijn immense ervaring zal laten delen. In onze leerschool, die al bij aanvang van het seizoen zal beginnen, zal hij een belangrijke rol spelen. Ons enige doel op onverhard wordt het vergaren van een maximum aan ervaring, zoveel kilometers afwerken, om zo in 2021 goed voor de dag te kunnen komen.”

 

Sébastien Bedoret, Thomas Walbrecq, ŠKODA België en alle partners staan dus met beide voeten in het heden, maar zorgen er wel voor dat de toekomst goed voorbereid wordt, wat in 2020 een veelbelovende campagne moet opleveren. Zeg het voort: het Tsjechische merk blijft de kaart van de jeugd trekken!

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg