Škoda onthult wereldwijd een vernieuwde merkidentiteit en transformeert de ervaring bij de dealers
- Škoda Auto lanceert de wereldwijde uitrol van zijn nieuwe merkidentiteit bij meer dan 4.000 dealers met alvast een eerste Belgische première: Centr'Auto Gosselies (Charleroi)
- Innovatieve digitale showrooms tonen de toewijding van het merk aan digitalisering en een holistische klantervaring
- De vernieuwde CI (Corporate Identity) van Škoda Auto combineert traditionele waarden met toekomstige mobiliteit, weerspiegeld in nieuwe designelementen en een focus op duurzaamheid
Mladá Boleslav/Kortenberg, 27 november 2023 – Škoda Auto heeft de wereldwijde uitrol van zijn nieuwe merkidentiteit (CI) gelanceerd binnen zijn uitgebreide netwerk van meer dan 4.000 dealers. De eerste showrooms met het nieuwe ontwerp bevinden zich in Vietnam, en in Europa bevindt de eerste vernieuwde dealer zich in Estland, maar ondertussen ook in België: Centr'Auto Gosselies (Charleroi). Bovendien verwelkomde Belgrado, Servië, in oktober de eerste City Store die in de nieuwe CI werd voltooid. Ondertussen onderstreept een ultramoderne showroom in Koeweit de inzet van Škoda Auto om een holistische digitale klantervaring te leveren en onderstreept de voortdurende internationaliseringsstrategie van het merk.
Vietnam verwelkomt eerste showroom met nieuwe merkidentiteit
Klanten in Vietnam waren de eersten die het nieuwe design van Škoda Auto in een showroom konden bekijken. Gelijktijdig met de marktintroductie van het merk in het Zuidoost-Aziatische land op 23 september, werden dealers officieel geopend in Hanoi, Vinh, Buôn Ma Thuột en Ho Chi Minh-stad. In samenwerking met zijn lokale partner, de TC Group, wil Škoda Auto zijn dealernetwerk uitbreiden tot twintig in 2025 en tot dertig in 2028.
Nieuw merkidentiteit debuteert bij eerste Europese dealer in Estland
De Tsjechische autofabrikant bevordert ook de uitrol van zijn nieuwe CI in Europese showrooms. De eerste die deze nieuwe look adopteert is de Rohe Auto-dealer in Tallinn, Estland. Dit wordt gevolgd door extra showrooms in Gosselies (Charleroi, België), in Hamar, Noorwegen, in Wroclaw, Polen en in Praag, Tsjechië.
Innovatieve showroomervaring in Koeweit
De recente opening van een van Škoda’s grootste showrooms in Koeweit benadrukt de toewijding van het merk aan een uniforme digitale klantervaring. Deze showroom is ook voorzien van de nieuwe CI en is uitgerust met een scala aan digitale functies, waaronder een videowall, touchtafel en digitale infostands. Bovendien benadrukt deze ontwikkeling het engagement van Škoda Auto om zijn aanwezigheid in het Midden-Oosten uit te breiden, in lijn met zijn bredere internationaliseringsstrategie.
Voortdurende uitrol van de nieuwe merkidentiteit
Na de integratie van het nieuwe design in zijn informatie- en communicatiemateriaal implementeert Škoda Auto de update consequent in zijn productassortiment. De Enyaq L&K was het eerste model met elementen van de nieuwe merkidentiteit, die vervolgens werd geïntroduceerd in de nieuwe Scala- en Kamiq-modellen, de nieuwste generatie van de Kodiaq in oktober, en, vanaf november, de nieuwe Superb.
Nieuwe CI die een brug slaat tussen Škoda’s erfgoed en de toekomst van mobiliteit
De vernieuwde merkidentiteit van Škoda Auto combineert de rijke traditie van het merk met de toekomst van mobiliteit. Het tweedimensionale logo weerspiegelt een verschuiving naar meer gedigitaliseerde communicatie, terwijl het gebruik van Emerald en Electric Green een toewijding aan duurzaamheid symboliseert. Deze aspecten komen ook terug in de inrichting van elke showroom. De nieuwe borden zijn met name zo ontworpen dat ze compatibel zijn met de bestaande, waardoor de uitrol van CI zowel eenvoudiger als duurzamer wordt.