ŠKODA biedt met de conceptstudie VISION iV een duidelijke vooruitblik op de elektrische toekomst van het merk

ŠKODA biedt met de conceptstudie VISION iV een duidelijke vooruitblik op de elektrische toekomst van het merk

 

› ŠKODA toont de eerste schetsen van de conceptstudie voor het salon van Genève

› Coupé met dynamische lijnen gebaseerd op het platform voor elektrische aandrijving (MEB)

› Tegen eind 2022 zal ŠKODA meer dan tien elektrische modellen hebben voorgesteld

› De Tsjechische autobouwer investeert twee miljard euro in alternatieve aandrijving en nieuwe mobiliteitsdiensten

 

Met de conceptstudie ŠKODA VISION iV zal het Tsjechische automerk zijn volgende stappen op weg naar elektrische mobiliteit onthullen op het autosalon van Genève (5 tot 17 maart). Door nu twee ontwerpschetsen vrij te geven scherpt ŠKODA de honger aan naar de eerste auto die het merk zal baseren op het modulaire platform voor elektrische aandrijving (MEB). De vierdeurs cross-overcoupé pakt uit met een aantrekkelijk sportief en tot de verbeelding sprekend lijnenspel.

De ŠKODA VISION iV combineert een atletisch voorkomen, aerodynamisch geoptimaliseerde 22-duimsvelgen en fors uitgebouwde spatborden met een uitgesproken coupévormige, vloeiende daklijn. Een kenmerkende tornadolijn verbindt de voor- met de achterzijde en benadrukt zo de strakke deuroppervlakken zonder deurgrepen. Camera’s, waarvan de behuizing een vorm kreeg die verwijst naar haaienvinnen, vervangen de klassieke buitenspiegels.

De voorzijde wordt gekenmerkt door een herinterpretatie van ŠKODA’s typische radiatorrooster met fijne verticale sleuven en kristallijne structuren. De horizontale lichtstrip in het bovenste deel van het radiatorrooster en de opvallende brede luchthappers vooraan benadrukken de sportieve look. De krachtige achterpartij krijgt een aerodynamische afgelijnde spoiler en kristalheldere ledachterlichten. Die herdefiniëren de typische C-vorm van ŠKODA en zetten, net als de lichtstrip boven de diffuser achteraan, de breedte van het voertuig in de verf. Ook het ŠKODA-logo achteraan is een uitgesproken blikvanger met rood oplichtende letters.

2019 is voor ŠKODA het jaar waarin het merk het tijdperk van elektromobiliteit binnenstapt. 124 jaar nadat het merk werd opgericht lanceert het Tsjechische automerk de SUPERB PHEV met plug-inhybride aandrijving en een volledig batterij-elektrische versie van CITIGO. In 2020 zullen dan de eerste productieversies gebouwd op het MEB volgen. Over de volgende vier kaar investeert ŠKODA ongeveer twee miljard euro in alternatieve aandrijfsystemen en in nieuwe mobiliteitsdiensten. Tegen eind 2022 zal het merk meer dan tien modellen met elektrische of elektrisch ondersteunde aandrijving tellen.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg