ŠKODA DESIGN: een heldere en emotieve designtaal geïnspireerd door de Tsjechische kristalglaskunst

ŠKODA DESIGN: een heldere en emotieve designtaal geïnspireerd door de Tsjechische kristalglaskunst

›› De merktypische designtaal is voortdurend in ontwikkeling

›› Bij ŠKODA zijn precisie en helderheid de fundamentele principes van autodesign

›› Een emotief, karaktervol design met kenmerken geïnspireerd door de kristalglaskunst

Met een voortdurende ontwikkeling van zijn designtaal benadrukt ŠKODA DESIGN zijn engagement om een eigen identiteit te creëren. Het merk combineert evenwichtige verhoudingen, strakke lijnen, stevige contouren en kristallijne kenmerken in een design dat de nadruk legt op precisie en helderheid. Een van de inspiratiebronnen voor de ŠKODA-ontwerpers is de Tsjechische kristalglaskunst, die wordt gekenmerkt door uitstekend vakmanschap. Dat levert een expressief, emotioneel geladen design op, dat esthetiek en functionaliteit op harmonieuze wijze met elkaar verbindt.

 

“In nauwelijks enkele jaren tijd heeft ŠKODA’s nieuwe designtaal al een aantal sensationele ontwerpstudies opgeleverd die vooruitblikken op de toekomst van ons merk ”, zegt Karl Neuhold, hoofd van de afdeling Exterieurdesign bij ŠKODA. “Onze doelstellingen zijn duidelijk gedefinieerd en op dit ogenblik zijn we er klaar voor om de volgende stap te presenteren.”

 

Met evenwichtige verhoudingen, duidelijke contouren, precieze lijnen en strakke randen in zowel het interieur als exterieur, demonstreert het ŠKODA DESIGN-DNA een opvallend heldere en heel eigen stijl. Dat DNA is een expressie van de tijdloze elegantie en moderne functionaliteit die kenmerkend zijn voor ŠKODA-wagens. Even kenmerkend zijn de krachtige contouren, die de weg vrijmaken voor een sensationele wisselwerking tussen licht en schaduw, wat dynamiek en emotie uitstraalt. De kristallijne structuren zijn ook te zien in de koplampen, achterlichten en andere elementen. Hun kristalheldere, driedimensionale design geeft hen een hoogwaardig karakter, gedefinieerd door moderne technologie en bijzondere verfijning.

 

De Tsjechische kristalglaskunst is internationaal gerenommeerd en rijk aan traditie. Ze combineert klassieke productieprocessen met moderne esthetiek. Zo betuigt ŠKODA DESIGN zijn respect tegenover het culturele erfgoed van zijn thuisland en huldigt de kunstenaars die met nauwgezet vakmanschap en aandacht voor detail, sculpturen met een tijdloze schoonheid creëren. Hun talent om hoogwaardige, emotieve kunstwerken te creëren uit eenvoudige, heldere vormen stemt grotendeels overeen met de fundamentele waarden van het Tsjechische automerk, wiens voertuigen op harmonieuze wijze esthetiek en functionaliteit combineren.

 

Met dat besef van traditie en erfgoed in het achterhoofd heeft ŠKODA een designtaal ontwikkeld die het merk onderscheidt en die reeds op een groot aantal conceptstudies werd toegepast. Sinds het eerste studiemodel ŠKODA VISION D uit 2011 tot de concepten ŠKODA VISION C (2014) en ŠKODA VISION S (2016) is een voortdurende evolutie zichtbaar die ook tot uiting komt in de uitstraling van de meest recente modellen en die ook bepalend zal zijn voor de toekomstige ontwerpen van ŠKODA. In de nabije toekomst zal ŠKODA met nog een ander studiemodel de constante evolutie van het ŠKODA DESIGN benadrukken.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.

 

  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017.

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg