ŠKODA ENYAQ iV maakt debuut als kopwagen in de Tour de France

ŠKODA ENYAQ iV maakt debuut als kopwagen in de Tour de France

› De ŠKODA ENYAQ iV maakt zijn eerste verschijning als ‘mobiel controlecentrum’ voor Tourdirecteur Christian Prudhomme en wedstrijdcommissarissen van de Tour de France
› De onderwerpen duurzaamheid en elektrische mobiliteit staan dit jaar in de schijnwerpers voor ŠKODA tijdens de Tour de France
› De Tsjechische autoconstructeur is sinds 2004 de officiële hoofdpartner van ’s werelds grootste wielerevenement

Na zijn wereldpremière vandaag in Praag zal de nieuwe ŠKODA ENYAQ iV morgen opnieuw in de internationale schijnwerpers staan bij de start van de Tour de France: directeur Christian Prudhomme gebruikt het eerste ŠKODA-model op basis van de modulaire elektrisch architectuur (MEB) als kopwagen (“Rode Auto”) tijdens het 183 kilometer lange traject van Gap naar Privas. De komende weken zal ŠKODA’s gloednieuwe, volledig elektrische vlaggenschip de fietsers vergezellen op nog twee andere ritten. Hij is uitgerust met een breed gamma aan gespecialiseerde technologie voor een soepele coördinatie van de race.

Na zijn wereldpremière vandaag in de Tsjechische hoofdstad Praag zal de ŠKODA ENYAQ iV morgen zijn sportieve eigenschappen demonstreren als de kopwagen (“Rode Auto”) van de Tour de France. Het eerste model van ŠKODA op basis van de modulaire elektrische architectuur (MEB) is speciaal uitgerust voor zijn rol als ‘mobiel controlecentrum’ voor Tourdirecteur Christian Prudhomme.

De roodgelakte ENYAQ iV heeft een glazen panoramadak, zes antennes, speciale sirenes, een koelkast en een ultramodern communicatie- en commandocentrum achterin. Met die uitrusting kan informatie naar en vanuit de wagen worden verzonden. Christian Prudhomme kan daarnaast instructies geven en het verkeer in het deelnemersveld van hier uit organiseren. Hij houdt bovendien contact met de wedstrijdcommissarissen en met andere Tourwagens en wisselt informatie met hen uit rond de status van de race. Daarnaast heeft de ENYAQ iV een aangepast chassis voor zijn gebruik in de Tour de France, waardoor hij ideaal is uitgerust om alle noden van de competitie te lenigen. Het koetswerk van de wagen is eveneens gepersonaliseerd, met de branding van diverse bedrijven die de race sponsoren. Dit overzichtsfilmpje toont hoe de ENYAQ iV is verbouwd voor de Tour de France. Meer informatie over de auto is te vinden op WeLoveCycling.com.

Naast de 183 kilometer lange rit van Gap naar Privas morgen zal het nieuwe vlaggenschip van het ŠKODA-gamma de fietsers ook begeleiden in de afzonderlijke tijdrit van Lure naar La Planche des Belles Filles en de tijdens de 122 kilometer lange slotrit. Die route brengt de deelnemers van Mantes-la-Jolie naar Parijs, waar ze over de eindmeet op de Avenue des Champs-Élysées rijden na 21 manches en in totaal 3.470 kilometer.
Tot 250 ŠKODA-wagens ingezet tijdens de Tour de France, waaronder 30 met iV-logo

De ENYAQ iV maakt deel uit van een vloot van tot 250 wagens die ŠKODA aan de organisatie en het management van de race aanbiedt tijdens zijn 17de jaar als officiële hoofdpartner van de Tour de France. Dit jaar legt de Tsjechische autobouwer de nadruk op de onderwerpen duurzaamheid en elektrische mobiliteit: 30 wagens van de vloot zijn ŠKODA iV-modellen met plug-inhybride of volledig elektrische aandrijving. Aangezien ze net zoals de fiets symbool staan voor duurzame individuele mobiliteit vormt de Tour de France het perfecte podium om deze modellen aan een internationaal publiek te tonen.

ŠKODA-campagne “Voor de grootste familie van allemaal: de fietsers”

Ter ondersteuning van de Tour de France van dit jaar rolt ŠKODA een 360-gradencampagne uit met de naam “Voor de grootste familie van allemaal: de fietsers”. Die toont de passie van het merk voor het wielrennen en legt de nadruk op de ploeggeest die de wereldwijde fietsersgemeenschap verenigt. Naast de eigen website WeLoveCycling.com gebruikt de Tsjechische autobouwer ook zijn sociale mediakanalen voor zijn communicatieactiviteiten en zullen spotjes van de campagne op tv te zien zijn.

ŠKODA met een grote traditie als ‘drijvende kracht achter het fietsen’

Naast zijn betrokkenheid bij de Tour de France is ŠKODA ook op vele andere niveaus actief als ‘drijvende kracht achter het fietsen’. Zo ondersteunt de autoconstructeur bijvoorbeeld ook de Ronde van Spanje (‘La Vuelta’) en andere internationale wielerwedstrijden. Het sponsort daarnaast talrijke nationale en internationale populaire sportevenementen. Fietsen en fietsaccessoires maken bovendien een integraal deel uit van ŠKODA’s uitgebreide productgamma.

 

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg