ŠKODA onthult ontwerpschets van de hertekende SUPERB

ŠKODA onthult ontwerpschets van de hertekende SUPERB

 

› Nieuwe designdetails en technische features tillen het raffinement van ŠKODA’s vlaggenschip nog een trapje hoger

› Hertekende SUPERB gaat deze maand in première tijdens het IIHF-wereldkampioenschap ijshockey in Bratislava

› ŠKODA is al sinds 1993 sponsor van het wereldkampioenschap en maakt voor het eerst van dit evenement gebruik om er een productvoorstelling aan te koppelen

 

ŠKODA geeft een ontwerpschets vrij waarop de eerste details te zien zijn van het vernieuwde vlaggenschip van het merk, de SUPERB. De wereldpremière van de vernieuwde SUPERB-familie zal deze maand plaatsvinden in de Slowaakse hoofdstad Bratislava ter gelegenheid van het IIHF 2019-wereldkampioenschap ijshockey. ŠKODA is al sinds 1993 hoofdsponsor van het wereldkampioenschap. Een indrukwekkende staat van dienst van 27 jaar waar het voor het eerst op inspeelt door dit internationale ‘podium’ te gebruiken voor de presentatie van een nieuw model.

De ontwerpschets van de nieuwe ŠKODA SUPERB toont zowel de strak afgelijnde, opvallende koplampen en mistlichten afwerking als het typische radiatorrooster van ŠKODA. De ŠKODA-letters achteraan ter vervanging van het merklogo maken voor het eerst op de SUPERB hun opwachting. Als vlaggenschip van het ŠKODA-merkgamma kan de SUPERB, waarvan de geschiedenis teruggaat tot de jaren 30, bogen op de jongste innovaties van het merk op het vlak van design, technologie en functionaliteit. Het verfijnde topmodel geeft concreet vorm aan ŠKODA’s ambitie om voertuigen aan te bieden van de hoogste kwaliteit die klanten weten te overtuigen met hun uitzonderlijke ruimteaanbod en talrijke features doorgaans voorbehouden voor modellen uit hogere marktsegmenten.

Topmodel met een rijke geschiedenis

De geschiedenis van de SUPERB als vlaggenschip van het merk ŠKODA begint al in 1934 toen de originele SUPERB in de fabriek in Mladá Boleslav van de band rolde. In 1947 is de SUPERB de eerste ŠKODA die in de Kvasiny-fabriek van het merk wordt gebouwd. De naam SUPERB is afgeleid van het Latijn ‘superbus’ wat zoveel betekent als uitzonderlijk, uitstekend of buitengewoon. Na een onderbreking van 50 jaar knoopt de moderne ŠKODA SUPERB in 2001 weer naadloos aan bij deze kenmerken. De moderne SUPERB is ondertussen aan zijn derde generatie toe en is uitgegroeid tot een populaire keuze voor gezinnen en privéklanten, maar net zo goed tot een comfortabel zakelijk model dat ook bij fleetklanten in de smaak valt. In april 2017 haalde de derde generatie van het ŠKODA-vlaggenschip de mijlpaal van één miljoen geproduceerde exemplaren. Op het ŠKODA Storyboard is een overzicht terug te vinden van alle voorbije SUPERB-generaties.

Wereldrecord hoofdsponsor

Als dynamische, fascinerende en nuchtere sport vormt ijshockey een perfect huwelijk met de Tsjechische autobouwer. Samen met wielrennen is het bovendien een van de centrale pijlers van de sponsorstrategie van ŠKODA. De autobouwer is al sinds 1993 de officiële hoofdsponsor en voertuigpartner voor de IIHF-wereldkampioenschappen ijshockey. In 1992 was het merk zelfs al de officiële voertuigpartner voor de finales van de wereldkampioenschappen in Praag en Bratislava. Vandaag maakt het merk in de Slowaakse hoofdstad de cirkel rond door het wereldkampioenschap aan te grijpen als podium voor een wereldpremière. ŠKODA is ondertussen dus al 27 jaar lang de hoofdsponsor van het wereldkampioenschap ijshockey wat meteen het langstlopende sponsorschap is in de geschiedenis van de sportwereldkampioenschappen.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg