ŠKODA op het 97ste Autosalon van Brussel

ŠKODA op het 97ste Autosalon van Brussel

  • Belgische Première van de ŠKODA SCALA
  • Belgische Première van de ŠKODA KODIAQ RS
  • Lancering van het concept “Mobility Bonus”
  • Grote start van de Tour de France 2019 in België

Gedurende 2018 verkocht de Tsjechische autoconstructeur - dochteronderneming van de Duitse Volkswagen Groep - een recordaantal van 1.253.700 auto's, wat een stijging betekent van 4,4% ten opzichte van 2017. ŠKODA Auto heeft voor het vijfde opeenvolgende jaar de drempel van één miljoen verkocht auto’s per jaar overschreden. In 2014 ging het om 1,037 miljoen voertuigen, 1,055 miljoen in 2015, 1,126 miljoen in 2016 en 1,201 miljoen in 2017. In België werden in 2018 546.558 nieuwe auto's ingeschreven, zodat het een dynamisch en uitzonderlijk jaar was voor de autoindustrie. ŠKODA verkocht 20.017 voertuigen, goed voor een marktaandeel van 3,64% en dus een nieuw recordjaar (in 2017 had ŠKODA een marktaandeel van 3,59% bereikt, wat overeenkomt met 19.612 eenheden).

 

Op het volgende Autosalon van Brussel zullen diverse modellen voor het eerst aan het grote publiek worden voorgesteld. ŠKODA zal maar liefst 20 voertuigen tentoonstellen. Op de stand zal ongetwijfeld de ŠKODA SCALA alle aandacht trekken. De SCALA werd voor het eerst aan het grote publiek getoond op het Autosalon van Wenen dat plaatsvond van 10 tot 13 januari 2019.

De stand heeft een oppervlakte van 1.150 m² en bevindt zich in Paleis 11 van de Heizel. In Paleis 10 zal het merk ook aanwezig zijn op de 2de editie van de #We Are Mobility themaexpositie. In Paleis 3 presenteert ŠKODA een KODIAQ Sportline in de kleuren van de Grote Start van de Tour de France 2019.

 

Belgische premières

ŠKODA SCALA

 

Een nieuw karakter, een nieuwe technologie en een nieuwe naam: met de ŠKODA SCALA verruimt het Tsjechische merk zijn aanbod in het populaire segment van compacte modellen. Deze gloednieuwe SCALA maakt het verschil met een doorgedreven actieve en passieve veiligheid, volledige LED-koplampen en achterlichten, riante passagiers- en bagageruimte en tal van Simply Clever-oplossingen. Er worden eerst vier (later in 2019 een vijfde) motoren aangeboden met vermogens die variëren van 66 kW (90 pk) tot 110 kW (150 pk). Dit compacte model combineert een emotionele vormtaal met uitstekende functionaliteit en geavanceerde connectiviteit. De nieuwe ŠKODA SCALA behoudt het passionele design van de VISION RS-concept die op het Autosalon van Parijs een goede beurt maakte. Dit nieuwe model zal in de eerste helft van 2019 op de markt komen.

 

 

ŠKODA KODIAQ RS

 

In september 2016 lanceerde ŠKODA zijn SUV-campagne met de wereldpremière van de ŠKODA KODIAQ. Deze uitzonderlijk ruime SUV met vijf of zeven zitplaatsen is binnen de kortste keren een bestseller geworden. In twee jaar tijd heeft de Tsjechische autofabrikant 277.000 exemplaren van deze grote SUV gebouwd. In totaal verlieten 156.000 ŠKODA KODIAQ’s de assemblagelijn van de Kvasiny-productiesite in Tsjechië. In dezelfde periode werden meer dan 100.000 KODIAQ's geproduceerd in China, de grootste individuele afzetmarkt van ŠKODA. De ŠKODA KODIAQ RS is de zevende versie van de grote ŠKODA-SUV.

 

De ŠKODA KODIAQ RS is de eerste SUV in het sportieve ŠKODA RS-gamma en meteen het speerpunt van de SUV-campagne voor de Tsjechische autofabrikant. Deze bijzonder krachtige versie wordt aangedreven door de meest performante dieselmotor uit de geschiedenis van ŠKODA met een vermogen van 176 kW (240 pk). Deze KODIAQ RS heeft zijn potentieel bewezen met een recordtijd van 9 minuten en 29,84 seconden op de Nordschleife van de Nürburgring, het meest veeleisende circuit ter wereld. De krachtige SUV is  tevens de eerste ŠKODA die wordt uitgerust met het Dynamic Sound Boost-systeem waardoor de motor nog sportiever klinkt.

 

 

ŠKODA lanceert de « Mobility bonus »

 

In de beginjaren (1895) was ŠKODA fietsenbouwer. Daarom is het niet verwonderlijk dat het merk aanwezig is op de WeAreMobility expositie met een gloednieuw concept: de “Mobility bonus”.

 

ŠKODA begeleidt zijn  klanten sinds 1895 op de weg en is veel meer dan een autoconstructeur. Het is niet toevallig dat het verhaal van ŠKODA op twee wielen is begonnen. De fietsen van Vaclav Laurin en Vaclav Klement - de grondleggers van ŠKODA - stonden destijds bekend om hun degelijke ontwerp en hun afwerkingskwaliteit. Ruim 120 jaar later is ŠKODA opnieuw een pionier op vlak van mobiliteit. Vandaag is mobiliteit volgens ons maatschappelijk even belangrijk als de voertuigen in ons gamma. Voor het eerst lanceert ŠKODA op het Autosalon van Brussel het nieuwe concept: de “Mobility bonus” op de themaexpositie WeAreMobility.

 

Laatste kilometer

 

Klanten kunnen zowel bij ŠKODA-verdeler op het Autosalon kiezen tussen twee opties wanneer ze een nieuwe wagen kopen. Ofwel krijgen ze een korting op de Salonprijs, ofwel kiezen ze voor één van de drie interessant geprijsde “mobiliteitsopties” zoals een vouwfiets of twee types elektrische scooter. Deze voertuigen zijn ideaal om de laatste kilometer van de dagelijkse rit - vaak het meest filegevoelige stuk - af te leggen.

 

 

Demonstratie

 

Op de ŠKODA-stand kunnen bezoekers de verschillende mobiliteitsoplossingen van deze actie ontdekken. Klanten ontvangen bij het ondertekenen van het bestelformulier een voucher. Daarmee kunnen ze vervolgens via de website www.skodamobility.be de mobiliteitsoplossing die ze wensen eenvoudigweg bestellen. Bij ŠKODA kent mobiliteit geen grenzen!

 

www.skoda.be

 

Grote start van de Tour de France 2019 in België

 

De Stad Brussel had al eens eerder de eer om de start van de Tour de France te mogen organiseren, meer bepaald in 1958 ter gelegenheid van de 45ste editie van de Tour. Dat jaar kon men op de Wereldtentoonstelling, waarvan het Atomium nog steeds het beroemdste symbool is, een bezoek brengen aan ‘Vrolijk België’. Het vertrouwen in de toekomst en de technische vooruitgang was er tastbaar. Le Grand Départ van de Tour de France 2019 wordt een eerbetoon aan Eddy Merckx en de 50ste verjaardag van de eerste van zijn vijf overwinningen van de Tour. Tegelijk vieren we de 100ste verjaardag van de ‘gele trui’. De Tour speelt zich af op 6 en 7 juli 2019 bij ons af, met een etappe die op zaterdag 6 juli Vlaanderen en Wallonië doorkruist en een ploegentijdrit in onze hoofdstad op zondag 7 juli. Op 8 juli verlaat de Tour België via Binche richting Epernay.

 

 

ŠKODA is al sinds 2004 – dus dit jaar voor de 16e keer – de officiële partner en voertuigpartner van de Tour de France. Een ŠKODA wordt tentoongesteld op de stand « Tour de France ». Deze bevindt zich in Paleis 3. Het gaat om een ŠKODA KODIAQ Sportline in de kleuren van de Grand Départ.

 

Lijst van de tentoongestelde voertuigen 2019

ŠKODA-stand – Paleis 11

CITIGO

Ambition

White/Black

FABIA

Style

Quartz Grey/Brilliant Silver

FABIA

Monte Carlo

Velvet Red/Black

FABIA COMBI

Style

Moon White

OCTAVIA

Style

Moon White

OCTAVIA COMBI

Style

Quartz Grey

OCTAVIA COMBI

RS 245

Velvet Red

SUPERB

Tour de France

Corrida Red

SUPERB COMBI

L&K

Emerald Green

KAROQ

Style

Business Grey

KAROQ

Scout

Emerald Green

KAROQ

Sportline

Velvet Red

KODIAQ

Style

Quartz Grey

KODIAQ

Scout

Emerald Green

KODIAQ

RS

Velvet Red

SCALA

 

 

SCALA

 

 

VISION RS

 

 

 

ŠKODA-stand – Paleis 10 – We Are Mobility:

OCTAVIA COMBI

 

Quartz Grey

 

Stand TOUR DE FRANCE– Paleis 3:

 

KODIAQ

Sportline

Steel Grey

 

 

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.

 

  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017.

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg