ŠKODA op het autosalon van Shanghai 2017: overzicht van de hoogtepunten
![](https://cdn.uc.assets.prezly.com/d42e3341-00dc-41fa-bd1c-cadf7853b4bd/-/format/auto/VE_001.jpg)
ŠKODA viert de wereldpremière van zijn eerste volledig elektrische conceptcar op het autosalon van Shanghai (van 19 tot 28 april 2017). Met de VISION E benadrukt ŠKODA zijn toekomstrategie op het gebied van elektromobiliteit. Hier vindt u een overzicht van de hoogtepunten.
VISION E
CONCEPT: het eerste volledig elektrische studiemodel in de geschiedenis van ŠKODA; ontwikkeld op het MEB-platform
GEGEVENS: twee elektromotoren met een systeemvermogen van 225 kW; vierwielaandrijving; rijbereik tot 500 km; topsnelheid van 180 km/u; autonoom rijden niveau 3 mogelijk
AFMETINGEN: lengte: 4.688 mm, breedte: 1.924 mm, hoogte: 1.591 mm, wielbasis: 2.851 mm
EXTERIEURDESIGN: opvallend gevormde motorkap; de vroeg en zacht afhellende daklijn benadrukt het coupé-karakter; geen B-stijlen; ledlichtstrook over de volledige breedte van de voorzijde; smalle, driehoekige koplampen met een kristallijne uitstraling; koplampen met Matrix-ledtechnologie; omgekeerd openende deuren; camera’s registreren de omgeving van het voertuig, dus geen buitenspiegels; futuristische lichtmetalen velgen; achterzijde met sculpturaal design; achterlichten met ledtechnologie
INTERIEUR: ruim interieur; middentunnel kon om conceptuele redenen voor- en achteraan weggelaten worden voor meer ruimte; ruime zitplaatsen; horizontale lijnen; aparte, draaibare kuipvormige zetels voor comfortabel in- en uitstappen; licht verhoogde zitpositie; meerdere aanraakschermen voor bestuurder en passagier voorin, centraal aanraakscherm in het midden van het instrumentenbord; phoneboxes in de deurpanelen
BIJSTANDSSYSTEMEN: talrijke systemen voor meer veiligheid en comfort; nieuw: fileassistent, automatische piloot voor rijden op de snelweg; automatisch parkeren in parkeergarages
WEERGAVE- EN BEDIENINGSCONCEPT: digitale mens-machine-interface (HMI); gebarenbediening; spraakbediening; Eye Tracking; vermoeidheidsdetectie Driver Alert; hartslagmonitor
INFOTAINMENT EN ŠKODA CONNECT: nieuwste infotainmentsystemen; capacitieve aanraakschermen in ŠKODA-glasdesign; passagiers altijd geconnecteerd dankzij WLAN-hotspot en LTE-module
SIMPLY CLEVER: inductief en bijgevolg contactloos opladen via de bodemplaat; dankzij snelladen wordt de accu in slechts 30 minuten tot 80 % van zijn capaciteit opgeladen; naar achteren verschuifbare zetels en wegschuifbaar stuur bij autonoom rijden; tot 20 graden draaibare zetels
ŠKODA E-Mobiliteit
CONCEPT: volledig elektrisch aangedreven voertuigen; typisch voor ŠKODA: groot rijbereik, eenvoudig te gebruiken oplaadtechniek, uitstekende zuinigheid
DOELSTELLINGEN: tegen 2025 – naast de plug-in hybride voertuigen – vijf volledig elektrische wagens in het modellenprogramma; vanaf dat moment zal één op vier verkochte ŠKODA-modellen wereldwijd een plug-in hybride of volledig elektrische aandrijving hebben
![VISION E is the name of the first purely electrically powered concept car in the long-established Czech brand's history, which spans over 120 years, and bears unmistakable features of the ŠKODA design language with its futuristic design. VISION E is the name of the first purely electrically powered concept car in the long-established Czech brand's history, which spans over 120 years, and bears unmistakable features of the ŠKODA design language with its futuristic design.](https://cdn.uc.assets.prezly.com/31b02f7d-b842-4cc5-abb1-da7de6544056/-/preview/1000x500/-/format/auto/VE_001.jpg)
![The rear section combines sculptural design and crystalline shapes. At the bottom end of the large and sharply inclined rear window, the tornado lines seamlessly flow into a flush tailgate spoiler. The triangular tail lights with their multifaceted glass are wider towards the outer edge and extend far into the rear side section. Shining in white, the ŠKODA brand logo sits centrally between the tail lights. The rear section combines sculptural design and crystalline shapes. At the bottom end of the large and sharply inclined rear window, the tornado lines seamlessly flow into a flush tailgate spoiler. The triangular tail lights with their multifaceted glass are wider towards the outer edge and extend far into the rear side section. Shining in white, the ŠKODA brand logo sits centrally between the tail lights.](https://cdn.uc.assets.prezly.com/b84caef5-2abe-455e-8092-023173d09d11/-/preview/1000x500/-/format/auto/VE_002.jpg)
![The future-oriented car combines an SUV-style raised seating position and a hatchback's generous amount of space with a dynamic silhouette and a gently sloping roofline, in the style of a coupé. The future-oriented car combines an SUV-style raised seating position and a hatchback's generous amount of space with a dynamic silhouette and a gently sloping roofline, in the style of a coupé.](https://cdn.uc.assets.prezly.com/bb31dde2-e727-4557-8dd0-74e78ec063ad/-/preview/1000x1000/-/format/auto/VE_005.jpg)
![The front section of the ŠKODA VISION E is characterised by the striking design of the bonnet, which is sculptured and features edges running towards the centrally placed brand logo that shines in white. The front section of the ŠKODA VISION E is characterised by the striking design of the bonnet, which is sculptured and features edges running towards the centrally placed brand logo that shines in white.](https://cdn.uc.assets.prezly.com/4d67ce53-9911-479d-9ca8-9f9a66d605b2/-/preview/1000x1000/-/format/auto/VE_006.jpg)