ŠKODA Popular Monte Carlo op het Zoute Concours d’Elégance®

ŠKODA Popular Monte Carlo op het Zoute Concours d’Elégance®

Dit weekend ontvangt het Zoute de achtste editie van de Zoute Grand Prix®, die inmiddels een vaste afspraak is geworden in de Belgische autoscène want hier ziet men de meest prestigieuze auto’s die ons land rijk is. Voor het eerst zal ook ŠKODA van de partij zijn met een Popular Monte Carlo uit 1937 tijdens het Zoute Concours d’Elégance® op zaterdag 7 en zondag 8 oktober.

In amper enkele jaren tijd is de Zoute Grand Prix® uitgegroeid tot één van de belangrijkste auto-evenementen in België. Van 5 tot 8 oktober zie je in de badplaats een verzameling van de meest zeldzame, de meest elegante en de duurste klassieke of moderne auto’s die in ons land te vinden zijn. Gedurende vier dagen maken deze fraaie bolides hun opwachting tijdens de verschillende evenementen die worden georganiseerd. De Zoute Grand Prix® is het belangrijkste luik van de organisatie. Hieraan  mogen enkel klassieke wagens deelnemen voor de ballade of de regularity rally. Verder is er ook de Zoute Sale®, een publieke autoveiling die door het vermaarde huis Bonhams wordt georganiseerd, er is ook de Zoute GT Tour® voor moderne sportievelingen en tot slot wordt het Zoute Concours d’Elégance® georganiseerd waar de ŠKODA Popular Monte Carlo zijn opwachting zal maken.

 

Het lijkt misschien verrassend dat ŠKODA hier aanwezig is maar het merk heeft een traditie om wereldwijd deel te nemen aan diverse historische organisaties. ŠKODA is immers één van de oudste autoconstructeurs die nog steeds actief is, want de roots van het merk gaan terug tot 1895. De Popular Monte Carlo uit 1937 die dit weekend in het Zoute te zien zal zijn, beschikte al over de waarden waar ŠKODA ook vandaag nog voor staat: zoveel mogelijk auto bieden aan een bijzonder scherp tarief. Zo kon de Popular destijds – ondanks zijn betaalbare verkoopprijs – voor die tijd moderne technologie bieden, zoals een onafhankelijke ophanging en een buizenchassis, zaken die tot dan vooral bij prestigewagens werden gebruikt.

 

De Coupé Monte Carlo werd geleend bij het ŠKODA museum van Mlada-Boleslav (Tsjechië) en het is een bijzonder zeldzame versie van de Popular. De achterkant oogt erg origineel en de elegante vormen zijn vergelijkbaar met de luxecoupés uit diezelfde periode. Dit exemplaar werd minutieus gerestaureerd en is volkomen origineel. De wagen dankt zijn naam aan de schitterende tweede plaats van Zdeněk Pohl en Jaroslav Hausman in de Rally van Monte Carlo 1936 in de categorie < 1500cc. Het duo kwam na 3.852 kilometer over de meet zonder één enkel strafpunt.

 

Deze ŠKODA Popular Monte Carlo en de overige deelnemers aan het Zoute Concours d’Elégance® zullen op 7 oktober tussen 12 en 18u te zien zijn in het groene decor van de Approach Golf van Knokke Zoute. Op 8 oktober tussen 9.30 en 15.00u zullen de wagens ook opgesteld worden op fairways 1 en 4 van de Royal Zoute Golf Club. Een jury van autokenners zal prijzen toekennen aan de meest bijzondere wagens.

 

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg