ŠKODA SCALA: een nieuwe naam voor een nieuw compact model

ŠKODA SCALA: een nieuwe naam voor een nieuw compact model

  • De naam komt uit het Latijn en betekent ‘trappen’ of ‘ladder’
  • Met de SCALA neemt ŠKODA de volgende sport inzake design en technologie
  • Het eerste Europese ŠKODA-model met de merknaam ŠKODA op de koffer
  • Nagelnieuwe ŠKODA SCALA wordt nog voor het einde van het jaar onthuld

Na de sluier te hebben gelicht van het lijnenspel geeft ŠKODA nu de naam vrij van zijn nieuwe compact model: ŠKODA SCALA. De naam komt uit het Latijn en betekent zoveel als ‘trappen’ of ‘ladder’; figuurlijk de volgende stap voorwaarts voor de Tsjechische autobouwer in het segment van de compacte modellen. De nieuwe SCALA is het eerste ŠKODA-productiemodel in Europa dat het merklogo achteraan vervangt door de merknaam in het midden van de kofferklep.

 

Bernhard Maier, voorzitter van de raad van bestuur bij ŠKODA AUTO benadrukt: “Met de nieuwe ŠKODA SCALA snijden we voor ŠKODA een nieuw hoofdstuk aan in het segment van de compacte modellen. Het is een volledig nieuw ontwikkelde auto die binnen zijn klasse maatstaven uitzet op het vlak van technologie, veiligheid en design. We hebben er met andere woorden vertrouwen in dat de SCALA alle troeven in huis heeft om het A-segment voor ŠKODA een nieuwe invulling te geven.”

 

Met de SCALA vertaalt ŠKODA voor het eerst zijn nieuwe emotionele designtaal voor het interieur en het koetswerk naar een serieproduct. Die taal liet al duidelijk van zich spreken tijdens het autosalon van Parijs naar aanleiding van de VISION RS. Met het nieuwe model zet het Tsjechische merk ook een grote stap vooruit inzake technologie en pakt het uit met innovatieve features die tot nu toe voorbehouden waren voor hogere marktsegmenten. De naam SCALA, die aan het Latijn werd ontleend, is hem dus op het lijf geschreven. Het betekent immers ‘trappen’ of ‘ladder’. Met de SCALA zet ŠKODA qua ontwikkeling dan ook een aantal belangrijke stappen. Bovendien belichaamt de naam perfect de kernwaarden van het merk die toepasselijk kunnen worden samengevat door de term ‘Smart Understatement’.

 

Bovendien pakt de nieuwe ŠKODA SCALA uit met een bijkomende nieuwe en onmiskenbare feature: het is de eerste Europese modelreeks van het merk die de naam ŠKODA letter per letter op de koffer gespeld krijgt in plaats van het merklogo, centraal op de achterklep van het nieuwe compacte model.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg