ŠKODA SCALA: eerste foto’s van het interieur

ŠKODA SCALA: eerste foto’s van het interieur

  • Hertekend dashboard volgt dezelfde tot de verbeelding sprekende designtaal als het koetswerk
  • Virtual Cockpit en infotainmentsystemen met grootste displays in dit segment
  • Save the date: wereldpremière van de ŠKODA SCALA op 6 december in Tel Aviv

Zowat een week voor de wereldpremière in Tel Aviv heeft ŠKODA de eerste interieurfoto’s vrijgegeven van de ŠKODA SCALA. Het nieuwe interieurconcept van het Tsjechische merk bouwt verder op de algemene lijnen uitgezet door de ŠKODA VISION RS-conceptauto. De SCALA wordt het eerste productiemodel van ŠKODA dat deze tot de verbeelding sprekende designtaal hanteert waarbij ergonomie en pure aantrekkingskracht worden gebundeld op een manier die typisch is voor het merk. De belangrijkste features zijn onder meer een centraal display dat hoog in het gezichtsveld van de bestuurder is opgesteld, en een hertekend dashboard.

 

Norbert Weber, die bij ŠKODA AUTO aan het hoofd staat van interieurdesign, zegt: “De nieuwe ŠKODA SCALA is het eerste productiemodel dat uitpakt met ons nieuw interieurconcept waarbij een geüpdatete designtaal wordt geïntroduceerd samen met nieuwe kleuren en materialen. De première hiervan in de SCALA betekent de start van een nieuwe merkidentiteit voor ŠKODA die zowel emotioneel als functioneel is.”

 

Het middelpunt van het interieurconcept van de ŠKODA SCALA is het display dat met een formaat tot 9,2 duim het grootste is in dit marktsegment. Het staat bovendien perfect opgesteld in het gezichtsveld van zowel de bestuurder als de voorste passagier. Dit losstaand, centraal display wordt afgeboord door een karakterlijn die het tot de verbeelding sprekende lijnenspel van de motorkap volgt. Onder het display creëert deze lijn een ergonomische polssteun voor de bediening van het touchscreen.

 

De bedieningselementen voor de airconditioning op de middenconsole en de toetsen voor het stop-startsysteem, Driving Mode Select en Park Assist net voor de versnellingspook kregen eveneens een ergonomische opstelling voor een comfortabele bediening. De laterale ventilatiemonden lopen door tot in de deuren en benadrukken in de breedte visueel de vorstelijk ruimte-indruk aan boord.

 

Het dashboard en de deurpanelen pakken uit met een verfijnde oppervlaktestructuur voorzien van een nieuwe textuur en een zachte schuimvulling. Het resultaat zijn kristalheldere structuren die de toekomstige stijl van het merk ŠKODA zullen bepalen.

 

De wereldpremière van de ŠKODA SCALA zal plaatsvinden op 6 december in Tel Aviv (Israël) en zal via livestream te volgen zijn op de ŠKODA Storyboard alsook op een aantal socialemediakanalen van het merk.

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

PROFIEL VAN DE GROEP:

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen hun positie kunnen ontwikkelen in hun sector of in hun regio's. 

 

De Groep heeft momenteel de volgende activiteiten:

D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het heeft een marktaandeel van ongeveer 22% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. Het businessmodel evolueert om de burgers verantwoordelijke en innovatieve mobiliteit aan te bieden. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,6 miljard EUR en 119,0 miljoen EUR in 2019.

Belron (54,85% van de stemrechten) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 39 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeraars. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 4,2 miljard EUR en 400,5 miljoen EUR in het boekjaar 2019.

Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 100 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 163,9 miljoen EUR en 18,6 miljoen EUR in 2019.

D’Ieteren Immo (100%) bundelt de vastgoedactiviteiten van de groep D’Ieteren in België. De onderneming heeft ongeveer 30 sites die in 2018 een netto huurinkomsten van 19,7 miljoen EUR gegenereerd hebben. Ze voert ook investeringsprojecten uit en studies met het oog op de opwaardering van sites.  

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg