ŠKODA VISION X: Wereldpremière studiemodel voor stadscrossover op Geneva Motor Show 2018
- Nieuw hybride studiemodel van ŠKODA geeft de SUV-designtaal van het merk nieuwe impuls
- Royale verhoudingen en driedimensionale oppervlakken kenmerken het koetswerk van de VISION X
- Groot kleurendisplay en indrukwekkende lichteffecten kenmerken het interieurdesign
- Stadscrossover wordt het derde seriemodel binnen het SUV-segment
- Uitbreiding van het aanbod met focus op het snel groeiende SUV-segment vormt een hoeksteen van ŠKODA’s Strategy 2025
Met het hybride studiemodel ŠKODA VISION X biedt de Tsjechische autobouwer een vooruitblik op de verdere ontwikkeling van zijn modelgamma. Deze conceptauto voor een stadscrossover vertaalt de typische kenmerken van de succesvolle SUV-modellen van ŠKODA naar een nieuwe segmentniche. De ŠKODA VISION X gaat in wereldpremière tijdens de 2018-editie van het internationale autosalon van Genève.
Door zijn compacte afmetingen werpt de ŠKODA VISION X zich op als de ideale metgezel voor een actieve, op de stad gerichte levensstijl. Het koetswerk valt op met zijn heldere lijnenspel en zijn zuivere koetswerkvormen die het dynamische karakter van de in FlexGreen gelakte hybride in de verf zetten. Het dak, dat in de contrasterende tint Antracite werd gelakt, zorgt voor een sportieve noot. Daarnaast zorgen de opvallende bumpers, de uitgesproken deurdrempels, het grote glazen panoramisch dak en de lichtmetalen 20-duimsvelgen voor een krachtige uitstraling. Zijn strak design is geïnspireerd op traditioneel Tsjechisch glaswerk.
Het interieur van de ŠKODA VISION X zet de toon voor een fundamenteel nieuwe designtaal. Het brede, ergonomisch opgevatte dashboard met vrijstaand kleurendisplay domineert de aanblik van het interieur. Via het display heeft men snel en intuïtief toegang tot de infotainment- en connectiviteitsdiensten. Verlichte elementen in geslepen kristal creëren samen met het kleurendisplay sfeerverlichtingseffecten.
De ŠKODA VISION X vertaalt de visie van de Tsjechische autobouwer op een moderne crossover. Door zijn succesvolle SUV-familie uit te breiden met een derde model wil ŠKODA nieuwe doelgroepen bereiken en hun warm maken voor het merk. De uitbreiding van het aanbod waarbij de focus vooral op het snel groeiende SUV-segment ligt, vormt een hoeksteen van ŠKODA’s Strategy 2025. Tegen 2025 zal ŠKODA AUTO zowel plug-inhybrides als volledige elektrische modellen op de markt hebben gebracht. Op dat ogenblik zal een auto op vier die door het merk wereldwijd wordt afgeleverd, beschikken over een plug-inhybride of volledige elektrische aandrijving.