ŠKODA VISION X: Wereldpremière studiemodel voor stadscrossover op Geneva Motor Show 2018

ŠKODA VISION X: Wereldpremière studiemodel voor stadscrossover op Geneva Motor Show 2018

  • Nieuw hybride studiemodel van ŠKODA geeft de SUV-designtaal van het merk nieuwe impuls
  • Royale verhoudingen en driedimensionale oppervlakken kenmerken het koetswerk van de VISION X
  • Groot kleurendisplay en indrukwekkende lichteffecten kenmerken het interieurdesign
  • Stadscrossover wordt het derde seriemodel binnen het SUV-segment
  • Uitbreiding van het aanbod met focus op het snel groeiende SUV-segment vormt een hoeksteen van ŠKODA’s Strategy 2025

Met het hybride studiemodel ŠKODA VISION X biedt de Tsjechische autobouwer een vooruitblik op de verdere ontwikkeling van zijn modelgamma. Deze conceptauto voor een stadscrossover vertaalt de typische kenmerken van de succesvolle SUV-modellen van ŠKODA naar een nieuwe segmentniche. De ŠKODA VISION X gaat in wereldpremière tijdens de 2018-editie van het internationale autosalon van Genève.

Door zijn compacte afmetingen werpt de ŠKODA VISION X zich op als de ideale metgezel voor een actieve, op de stad gerichte levensstijl. Het koetswerk valt op met zijn heldere lijnenspel en zijn zuivere koetswerkvormen die het dynamische karakter van de in FlexGreen gelakte hybride in de verf zetten. Het dak, dat in de contrasterende tint Antracite werd gelakt, zorgt voor een sportieve noot. Daarnaast zorgen de opvallende bumpers, de uitgesproken deurdrempels, het grote glazen panoramisch dak en de lichtmetalen 20-duimsvelgen voor een krachtige uitstraling. Zijn strak design is geïnspireerd op traditioneel Tsjechisch glaswerk.

Het interieur van de ŠKODA VISION X zet de toon voor een fundamenteel nieuwe designtaal. Het brede, ergonomisch opgevatte dashboard met vrijstaand kleurendisplay domineert de aanblik van het interieur. Via het display heeft men snel en intuïtief toegang tot de infotainment- en connectiviteitsdiensten. Verlichte elementen in geslepen kristal creëren samen met het kleurendisplay sfeerverlichtingseffecten.

De ŠKODA VISION X vertaalt de visie van de Tsjechische autobouwer op een moderne crossover. Door zijn succesvolle SUV-familie uit te breiden met een derde model wil ŠKODA nieuwe doelgroepen bereiken en hun warm maken voor het merk. De uitbreiding van het aanbod waarbij de focus vooral op het snel groeiende SUV-segment ligt, vormt een hoeksteen van ŠKODA’s Strategy 2025. Tegen 2025 zal ŠKODA AUTO zowel plug-inhybrides als volledige elektrische modellen op de markt hebben gebracht. Op dat ogenblik zal een auto op vier die door het merk wereldwijd wordt afgeleverd, beschikken over een plug-inhybride of volledige elektrische aandrijving.

 

Contacteer ons
Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met op het einde van 2017 een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,3 miljard EUR en 85,9 miljoen EUR in het boekjaar 2017.

 

  • Belron (voor 54,85% eigendom) maakt het verschil door de problemen van mensen echt zorgzaam op te lossen. De onderneming is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing met meer dan 10 hoofdmerken, waaronder Carglass®, Safelite® AutoGlass en Autoglass®. Daarnaast beheert het bedrijf voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. Belron breidt tevens zijn diensten uit met een focus op de oplossing van problemen die mensen ervaren als ze bijstand nodig hebben bij herstellingen aan hun voertuigen en woningen. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,5 miljard EUR en 189,8 miljoen EUR in 2017.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 155 miljoen EUR en 25 miljoen EUR in 2017.

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg