Stads-SUV ontmoet rallygeschiedenis: Nieuwe ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO debuteert op Autosalon van Frankfurt 2019

Stads-SUV ontmoet rallygeschiedenis: Nieuwe ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO debuteert op Autosalon van Frankfurt 2019

  • Nieuw top-uitrustingsniveau voor ŠKODA’s jongste model verwijst naar de rallygeschiedenis van het merk
  • Sportieve lifestyleversie met zwarte MONTE CARLO-details en nog meer uitgebreide uitrusting
  • Onthulling in september op het Autosalon van Frankfurt (IAA), marktintroductie in het vierde trimester van 2019

De traditie van ŠKODA om een sportief, lifestylegericht MONTE CARLO-uitrustingsniveau aan te bieden wordt nu ook toegepast op de nieuwe stads-SUV KAMIQ. De jongste SUV van ŠKODA gebruikt dynamische zwarte MONTE CARLO-details die verwijzen naar de succesvolle rallygeschiedenis van het merk en bovendien is de uitrusting uitgebreid. De ŠKODA KAMIQ is de tweede SUV van het Tsjechische merk dat recht heeft op een sportieve MONTE CARLO-versie, nadat de ŠKODA YETI hem voorging. De ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO beleeft zijn debuut samen met de ŠKODA SCALA MONTE CARLO van 10 tot 22 september op het Autosalon van Frankfurt. Het nieuwe hoogste uitrustingsniveau van de KAMIQ kan worden gecombineerd met alle motoren die in het model verkrijgbaar zijn. De leveringen starten in het vierde trimester van 2019.

 

Oliver Stefani, Hoofd ŠKODA Design, zegt: “De nieuwe ŠKODA KAMIQ is een typische ŠKODA-SUV, die zijn eigen onderscheidende persoonlijkheid ontwikkelt via designelementen zoals de opgesplitste koplampen. De zwarte MONTE CARLO-details benadrukken dit onafhankelijke karakter nog meer en maken hem tot een nog aantrekkelijker aanbod voor een jonge doelgroep. Wat u hier ziet is een perfecte combinatie van een sportief design dat verwijst naar onze succesvolle rallygeschiedenis met de dagelijkse bruikbaarheid van een stads-SUV”.

 

De nieuwe ŠKODA KAMIQ is de tweede SUV in de geschiedenis van het merk die beschikbaar is in een sportieve MONTE CARLO-versie, want hij is voorafgegaan door de ŠKODA YETI. De MONTE CARLO-naam wordt gebruikt om de sportieve lifestyleversies van ŠKODA’s compacte modellen aan te duiden. Hij verwijst naar de luister en de glamour van het Prinsdom Monaco en naar de verhaalrijke racegeschiedenis van de rally van Monte Carlo. Die wordt al sinds 1911 georganiseerd en ŠKODA heeft er door de jaren heen talrijke successen geboekt. Het eerste model van het merk dat de naam MONTE CARLO mocht dragen was een beperkte reeks van de ŠKODA POPULAR uit 1936. De FABIA MONTE CARLO krijgt nu het gezelschap van de KAMIQ en SCALA MONTE CARLO, waarmee het aanbod aan populaire en lifestylegerichte uitrustingsversies van ŠKODA’s compacte modellen wordt uitgebreid. Wat alle drie deze modellen delen zijn de sportieve zwarte MONTE CARLO-details en de uitgebreide uitrusting.

 

Zwarte MONTE CARLO-details stralen sportiviteit uit

Naast de kenmerkende opgesplitste full-ledlampen pakt de ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO uit met een zwartglanzend kader rond het ŠKODA-radiatorrooster voor een dynamische en onderscheidende uitstraling. Zwarte details zijn ook te vinden op delen van de voorbumper, de buitenspiegelbehuizingen, de dakrails, de zijschorten en de centraal geplaatste ŠKODA-letters op de kofferklep. De ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO is verkrijgbaar met het volledige motorenpalet van de KAMIQ en staat standaard op zwarte lichtmetalen 17-duimvelgen met MONTE CARLO-design. Als optie zijn 18-duimvelgen verkrijgbaar. Het uitrustingsniveau omvat SunSet getinte zijruiten en een panoramisch dak. Een zwarte achterdiffuser, zwarte modelbenamingen en full-ledachterlichten vervolledigen de sportieve uitstraling van de nieuwe topversie van de KAMIQ, die ook herkenbaar is aan een speciale badge.

 

Dynamische interieuraccenten

Het interieur van de ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO verwelkomt de bestuurder en voorste passagier met in de hoogte verstelbare sportstoelen met specifiek MONTE CARLO-design en geïntegreerde hoofdsteunen. Het multifunctionele sportstuurwiel is gehuld in geperforeerd leder met dezelfde rode decoratieve stiknaden als de met leer afgewerkte versnellingspook en handremhendel. Ook de ledsfeerverlichting is rood en verlicht de middenconsole, de bergvakken in de deuren, de klinken en de voetruimtes. De KAMIQ MONTE CARLO heeft verder nog led-leeslampjes. De decoratiepanelen en het instrumentenbord hebben hun eigen specifieke design, waarbij de ventilatieroosters in het dashboard een chroomlook kregen en de pedalen een aluminium design hebben. Speciale vloermatten, KAMIQ-opschriften op de dorpels en een zwarte hemelbekleding ronden het interieur af.

 

Insiders uit de sector zullen de nieuwe ŠKODA KAMIQ MONTE CARLO tegelijk met het grote publiek voor het eerst ontdekken van 10 tot 22 september op het Autosalon van Frankfurt 2019, Stand A11 in Hal 3.0. De marktintroductie volgt in het vierde trimester van 2019.

Over ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.

Press room SKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten.

Profiel van de groep

D'Ieteren, opgericht in 1805 en verder uitgebouwd over verschillende familiegeneraties heen, streeft groei en waardecreatie na dankzij een langetermijnstrategie voor zijn ondernemingen op internationaal niveau, alsook een actieve stimulering en ondersteuning zodat deze ondernemingen zich kunnen ontwikkelen als marktleider in hun sector of in hun regio's. De Groep heeft momenteel drie activiteiten die opgebouwd werden rond sterke merken:

 

  • D'Ieteren Auto verdeelt in België de voertuigen van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Lamborghini, Bugatti, Porsche en Yamaha. Het is de grootste autoverdeler in België, met een marktaandeel van ongeveer 21% en 1,2 miljoen voertuigen in omloop. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,4 miljard EUR en 113,0 miljoen EUR in 2018.

 

  • Belron (voor 54,10% eigendom) streeft een duidelijke doelstelling na: “het verschil maken door de problemen van klanten met veel zorg op te lossen”. Belron is de wereldleider in de herstelling en vervanging van voertuigbeglazing. De onderneming is actief in 35 landen, via volle dochterondernemingen en franchises, met marktleidende merken – zoals Carglass®, Safelite® en Autoglass®. Daarnaast beheert Belron voertuigbeglazings- en andere verzekeringsclaims in naam van verzekeringsklanten. De onderneming breidde haar diensten ook uit tot de sector van de herstelling en vervanging van voertuig- en woningschade. De omzet en het aangepaste bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 3,8 miljard EUR en 225,7 miljoen EUR in het boekjaar 2018.

     

  • Moleskine (voor 100% eigendom) is een premium en inspirerend lifestyle merk. Het bedrijf ontwikkelt onder een iconisch merk notebooks en schrijf-, reis- en leesaccessoires die in meer dan 115 landen worden verkocht via een multi-channel distributiestrategie. De omzet en het bedrijfsresultaat bedroegen respectievelijk 174,1 miljoen EUR en 28,6 miljoen EUR in 2018.



Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypoli...


ŠKODA Import - s.a. D’Ieteren n.v.
Industriepark Guldendelle
Arthur De Coninckstraat 3
B-3070 Kortenberg