Winnares puntenklassement Lotte Kopecky ontvangt groene trofee van Škoda Design tijdens de Tour de France Femmes avec ZWIFT

  • Nederlandse Demi Vollering behaalt eindzege in tweede Tour de France Femmes avec ZWIFT
  • Belgische Lotte Kopecky bekroond met de groene trofee voor winst in het puntenklassement
  • Škoda Auto ondersteunde voor de tweede keer ‘s werelds grootste professionele wielerwedstrijd voor vrouwen als officiële hoofdpartner en voertuigleverancier
  • Als symbool van diversiteit, gelijkheid en eerlijkheid begeleidde de Enyaq Coupé Respectline de rensters naar de finish in Pau

Mladá Boleslav/Kortenberg, 31 juli 2023 – De tweede editie van de Tour de France Femmes avec ZWIFT eindigde zondag in Pau na acht etappes en 956 kilometer. De eindzege ging naar de Nederlandse renster Demi Vollering. De winnares van het puntenklassement, de Belgische Lotte Kopecky, ontving de groene trofee gemaakt van Boheems kristal en ontworpen door het Škoda Design-team. Voor het tweede jaar op rij sponsorde de autoconstructeur ‘s werelds grootste professionele wielerwedstrijd voor vrouwen als officiële hoofdpartner en voertuigleverancier van het evenement. In deze hoedanigheid voorzag Škoda de organisatoren van 34 plug-inhybride en volledig elektrische voertuigen, waaronder de modellen Octavia iV, Superb iV en Enyaq iV, met de batterijaangedreven elektrische SUV als voertuig van de wedstrijdleiding, de zogenaamde ‘Red Car’.

Maren Gräf, bestuurslid voor People & Culture bij Škoda Auto, zegt: “Ik feliciteer de eindwinnares, Demi Vollering, en alle andere deelneemsters van harte met hun indrukwekkende prestaties in deze uitdagende en spannende wedstrijd. De Tour de France Femmes avec ZWIFT heeft impact tot ver buiten de sport. Als grootste professionele wielerwedstrijd voor vrouwen ter wereld helpt dit uitzonderlijke evenement om de aandacht van het publiek te vestigen op deze fantastische sport en tegelijkertijd de schijnwerpers te richten op gelijkheid. We hebben dit evenement vanaf het begin gesponsord en ondersteund om onder andere diversiteit, gelijkheid en eerlijkheid verder te bevorderen. Ons engagement voor deze waarden wordt ook belichaamd door onze Škoda Enyaq Coupé Respectline, die het peloton naar de finish begeleidde."

Winnares puntenklassement ontvangt groene trofee ontworpen door Škoda Design-team

Škoda Auto was andermaal sponsor van de groene trui voor de leider in het puntenklassement. Lotte Kopecky eindigde de Tour in de puntentrui en ontving daarvoor de groene trofee, ontworpen door het Škoda Design-team. De kristallen sculptuur heeft scherp getekende lijnen die doen denken aan een fiets. De precisie en technische details verwijzen naar de parallellen tussen het wielrennen en de autowereld. Het design werd door kristalspecialist Lasvit in Nový Bor tot leven gebracht aan de hand van een uitgebreid glassnijproces volgens traditionele methoden.

Rensters legden een veeleisend traject van bijna 1.000 kilometer af

Gedurende het 956 km lange traject moesten de rensters uit 27 verschillende landen vier vlakke ritten, twee heuveletappes, één bergetappe en een individuele tijdrit afleggen om de finish te bereiken in Pau. Na de start in Clermont-Ferrand bedwongen ze een hoogteverschil van meer dan 14.000 meter en twee bergketens. In de zevende van de acht etappes bereikten ze het hoogste punt van het parcours op een hoogte van 2.110 meter en finishten ze boven op de Col du Tourmalet in de Pyreneeën. De rensters werden begeleid door 34 hybride en volledig elektrische Škoda’s, waarbij de Enyaq iV dienstdeed als ‘commandovoertuig’ (de ‘Red Car’) voor de Tour-directeur, Marion Rousse.

Rijden voor eerlijke kansen: Škoda Enyaq Coupé Respectline

Om de publieke aandacht voor diversiteit, gelijkheid en eerlijkheid in alle aspecten van het leven te vergroten werden de atleten tijdens de laatste etappe van 22,6 km begeleid door de Škoda Enyaq Coupé Respectline. Het doel van dat unieke voertuig is om de gelijke en eerlijke behandeling van iedereen te bevorderen, ongeacht afkomst, nationaliteit, leeftijd, geslacht, genderidentiteit, geloof, seksuele geaardheid of andere persoonlijke kenmerken.

S23-18N - Points classification winner Lotte Kopecky (3p).pdf

PDF - 496 Kb

Liana Picard

PR Manager Škoda Belgium, D'Ieteren Automotive N.V/S.A.

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over ŠKODA Belgium

Press room ŠKODA Import (België) voorbehouden voor journalisten

Copyright - Persberichten en foto's vrij van rechten uitsluitend voor persdoeleinden - Het gebruik van teksten en foto's voor andere doeleinden is niet toegelaten. Alle informatie betreffende de prijzen en uitrusting is louter indicatief. De informatie betreffende de Belgische markt kan u terugvinden op www.skoda.be. 

PROFIEL :

D'Ieteren Group:

Het is ons doel een familie van ondernemingen uit te bouwen die sectoren heruitvinden op zoek naar uitmuntendheid en betekenisvolle impact.

Meer informatie over de Groep D'Ieteren: https://www.dieterengroup.com/...

 

D'Ieteren:

Moving people forward

D’Ieteren speelt een hoofdrol in de maatschappelijke veranderingen die verband houden met uw mobiliteit. In een wereld in volle verandering bereiden wij de toekomst voor. De mobiliteit van morgen moet voor iedereen vlot en duurzaam zijn.

Al 215 jaar investeert D’Ieteren, familiale en maatschappelijk betrokken onderneming, onophoudelijk in het onderzoek naar en de uitwerking van geschikte oplossingen om de mobiliteit van eenieder aan te passen aan de dagelijkse realiteit.

Meer informatie over D'Ieteren Automotive: https://www.dieteren.be/nl/

 

Meer informatie over persoonsgegevens en de verwerking ervan: www.dieteren.be/nl/privacypolicy




Neem contact op met

Industriepark Guldendelle Arthur De Coninckstraat 3 B-3070 Kortenberg

+32 2 233 79 89

www.skoda.be